Gå til innhold

STOP! Check oil pressure

Ranger emnet

Wulfgar

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk en ubehagelig opplevelse i dag tidlig. Jeg hadde kjørt i ca 15min når plutselig kommer det en varselslyd. Motoroljetrykk, Dynamo(batteri) og ESP ikonene lyser i tilleg til at servostyring var helt død, kunne ikke dra på rattet! Kom såvidt ut på siden av RV4. Det sto "STOP! Check oil pressure".

- Jeg skrudde av motoren, sjekket oljenivået på både servostyringen og motoroljen, begge var OK.

- Når jeg startet bilen igjen, kom ingen varslingslys på eller noe som helst utenom det vanlige skjedde. Kjørte resten av turen, 20min, 15-25km, uten problemer. UTE Temperaturen som display viste var -8'c.

Har ringt VW, de har aldri hørt om feilen og kunne heller ikke kommentere på hva det kunne være. Må levere inn bilen osv osv. Har allerede levert inn Bora'en min til Møller 3 ganger pga sensor problemer, lambda (coil) osv. Ganske lei og kontoen griner.

Er det noen som vet hva dette kan være eller opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være reima som går til dynamo, oljepumpe og servo som er dårlig så den sto og "spinnet" på reimhjulene... da får du en feilkode da du ikke får nok trykk.. sjekk reima og bytt\stram den.. tror det kan være løsningen. ikke ring møller på problemene.. de vil bare at du skal komme innom med bilen din uansett hva du sier... de gir ikke bort tips og triks gratis for å si det sånn:) hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider