Larson Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Har lest mye frem og tilbake om dette og lurte på om dere kunne skrive om deres erfaringer. På bilstereoforum i danmark kom jeg frem til att akryl var best å jobbe med, men mykest derfor burde det være en tykkelse på !30mm! Mens plexi da er sprøere og gikk med en tykkelse på 15mm.. Skal ha ca.12 toms vindu inn i subben og skal begynne på dette snart. Har en plexi plate liggende på 10 mm og syns den virker pokker så solid, og blir vel ikke dårligere av 20 skruer og litt sika i kantene heller, men vil denne bli for svak? Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Kommer jo ann på hvor stort hullet skal være.. tykkelsen må nesten vurderes etter hvor stort spenn det blir osv.. Viss hullet er et rundt 12" hull? eller firkantet.. blir ca30cm bredt værtfall.. burde gå bra med 10mm platen du har.. men, det er bare en måte å få vite sikkert.. teste.. Kommer jo selvsagt ann på hvilken type kasse du har og.. en bassreflex slipper jo ut mesteparten av trykket så der burde det værtfall funke.. trykkasse holder jo på trykket og da kan det fort bli ekstra belastning på plexien.. og sist men ikke minst.. har du en sub av de ekstreme.. ja så sier det jo seg selv.. at man bør satse litt mer :D Mvh Geekster Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Jeg skal ha en trykk kasse og ett rundt hull på ca.12 tom, og en 12 toms sub. Håpte folk som hadde gjort det før kunne postet hva de har brukt og opplevd av vibrasjoner, slik at jeg slapp å teste. Har brukt ett par hundre timer på kasse og deksler som passer denne, så det hadde vært litt surt å satt ihop ting å fått en gjennomsiktig membran med lys bak.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Hvor mye koster slike plexiglassplater? Hvor er de å få kjøpt for den vanlige mannen i gata? Tenker på 10, 20 eller 30 mm-plater. Plexiglasskasser ser jo dritfete ut. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 har masse plexi i forskjellige størrelser og tykkelser jeg. driver å bygger en kasse nå. den bruker jeg frysedisk glassi. det er ihvertfall tykkt nok (og tungt som bly) Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Plexi ser utrolig fett ut som sagt. Men det er vel enklest å jobbe med spon\mdf. ALJ_ : hva priser skal du ha for plexi (hvis du selger?) Må ha ferdig oppkappa og med hull til 12". 35 liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavvi Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Selv har jeg brukt 20 mm plexi i en kasse en gang. Da var hele den ene siden i plexigglass, det gikk greit selv om det sto 4 12"basser i kassen. Mange av de ferdigbygde kassene som leveres har 10 mm plexi. De er i tillegg bøyd, noe som helt klart gjør plexien sterkere. En ting du bør prøve å få til er: Monter plexiglasset på innsiden av kassen... Dette gjør påkjenningen til skjøten mellom glass og kasse mindre. Siter Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Larson: Hvis du skal ha plexi i kassen din er det vel ca. null vits i 3 lag 19mm MDF i front! :( MDF'en er mye bedre kassemateriale enn plexiglass. MDF er tungt, stivt og dødt, mens plexi'n er lett, bøyelig og tynn til og med. 57mm MDF i den ene siden og 10mm plexi i den andre....hmmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Desember 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Bruker ikke 3 lag mdf pga. at det skal være så ekstremt stivt,tykt og bra, mest pga "design". Istedet for en helt flat stor plate så lager jeg til en utheving under bass på 19mm samt ring rundt som bygger 19 mm og for å få til dette så må man faktisk lime 3 mdf plater... Den på platen 10mm er bare noe jeg har liggende, har aldri skrevet at den skal inn. Grunnen til at jeg startet denne tråden var for å finne ut hvor tykk plexi jeg måtte ha for at det ikke skulle vibrere samme f, prøvde å få frem det i første og tredje post. Ang. lett tynn og bøyelig, tror ikke egenvekten på plexi og mdf er så ulik, den kan være like tykk og bøyelig er det ikke. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg