Gå til innhold

Noen som har prøvd universal sentrallås?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

larsverm, du må da ha et rele som funker slik som en mottaker. Altså når du trykker på fjernstyring, aktiveres rele'et og gir strøm, og dørene åpnes. Leste det her en plass..

Uansett, studerte det settet på mobilsentrum.. Der er det jo noen skinner med masse hull i.. Hva er dem til? Festing?

Og de som skal hektes på selve låsen, må disse bøyes mye? Er dem veldig bøyelig?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

larsverm, du må da ha et rele som funker slik som en mottaker. Altså når du trykker på fjernstyring, aktiveres rele'et og gir strøm, og dørene åpnes. Leste det her en plass..

Uansett, studerte det settet på mobilsentrum.. Der er det jo noen skinner med masse hull i.. Hva er dem til? Festing?

Og de som skal hektes på selve låsen, må disse bøyes mye? Er dem veldig bøyelig?

har universal sentrallås på min med fjernstyring.de skinnene med hull i trenger du ikke å bruke.er standard skruehull, altså avstanden mellom dem, på alle sentrallåser.i det settet jeg kjøpte, var det litt for korte stenger for å bruke i bakdørene, måtte modifisere med ett par stenger som var 5 cm lengre.må bendes littegranne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bilder nei.dessverre.det fulgte med ledningsnett, gjør vel det på de fleste settene, og det var bare å legge opp under trekket.måtte forleng ledningene til høyre framdør.for å kople opp fjernstyringsboksen, må man bare kople + og - til den samt en ledning til nødblinken pga lysblinkingen.samt en ledning til lukkesignalet og en ledning til åpnesignalet..enkelt at selv jeg greier det, hehe, men værre med jævla dashbordkoplinger..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Da skjønte jeg det.. Får ønske meg et slikt sett til jul.. :)

Ja, dashbordkoblinger er vanskelig.. Er lettvint å holde på med annen kabling enn dashbord-dritt.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det funker d meste på det nå..det blir bedre til neste år..er det ikke det dem sier..?

betalte 180 kr for mitt sett på qxl..bra som faen..kjøpte fjernstyringen av en her på forumet.han selger nye på kjøp og salg.300 kr og d er med 2 kontroller og BRA kvalitet.hatt den siden april.funker fint og alltid..lett å kople også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solenoidene (de som låser opp eller igjen døren din) har 2 eller 3 ledninger.

Somregel fungerer dette som en "kortslutning".

Du kan ha både positiv eller negativ trigger.

Om du trigger dette fra en alarm, vil bilen låse igjen eller låse opp.

Jeg har koblet opp en "kinaalarm" mot biltema sin sentrallås-sats. Sentrallås-satsen fra biltema brukte jeg i ca 2 år++, før jeg koblet på kinaalarmen.

Kinaalarmen brukte jeg i over 1 år, før bilen ble parkert.

Det fungerte knirkefritt året rundt, ingen barnesykdommer.

Det er ingen "fasit" på hvilken type solenoid du har, men dette kan du måle enkelt med multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider