Gå til innhold

3000w sub i porta kasse?

Ranger emnet

melonen1

Anbefalte innlegg

Har lyst å slå til på denne 3000w subben.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4023&katid=28&mid=m436&id=&vn=736

Har tenkt bruke den sammen med en 47L porta kasse og en 800w 4kanals forsterker.

Men på bilradiospes.no står det at den passer for små lukkede kassevoulm. Vil det gå bra å bruke den porta 47L kassa likevel?

Volkswagen Golf IV 1,4 -98

x: Volvo 240GL 2,3 -89

x: Volkswagen Transporter -74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forgjengeren, TS-W3004SPL

Denne krever mye forsterker, mye mer enn du har der.

Skal ha latterlig små kassevolum, jeg ville hatt en del større, har vel 38 liter nå, er for lite alt for lite for denne, dette er tett kasse.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eldre modell av det elementet der, så og si samme spesifikasjoner.. Husker ikke hvor jeg fikk informasjonen fra, men jeg fannt vertfall ut at suben skulle ha ca 50-55 liter med bassrefleks.. (husker ikke nøyakig) Jeg bygde vertfall kassa mi ca 55 liter med bassreflex, og det funka bra:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du vet hvordan du leser T/S parametre eller?? Du kan ikke sammenligne det gammle elementet ditt med dette, det blir helt feil!

Dette elementet er beregnet for LUKKET kasse, og pioneer oppgir 14-28 liter... Skal dette funke i reflekskasse, så MÅ det regnes ut, så jeg foreslår at dere som ikke har peiling, holder kjeft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du vet hvordan du leser T/S parametre eller?? Du kan ikke sammenligne det gammle elementet ditt med dette, det blir helt feil!

Dette elementet er beregnet for LUKKET kasse, og pioneer oppgir 14-28 liter... Skal dette funke i reflekskasse, så MÅ det regnes ut, så jeg foreslår at dere som ikke har peiling, holder kjeft ;)

Må beklage trådstarter for offtopic her:) Men jeg må bare få sakt at det er greit denne karen her har veldig go peiling å vet alt om bilstereo, men jeg må også få sakt at han oppfører seg som en idiot og skaper mye uhygge her inne;) Virker som du har som formål å drite ut de som ikke har like mye peiling.. way too go:D Respekter at andre kan snakke om sine egne erfaringer her inne også, UTEN at du skal komme inn jenn å tro at du eier hele forumet:)

Sorry jenn trådstarter:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis har den subben der og vi lagde ei lukket kasse på 23liter, og så testa vi den på MTX blokka mi, og vi blei ikke akkurat fornøyd med lyden, den er grov og fin på lave volum, men når vi skrur opp så blir det bare blaffring, og jeg bruker den samma blokka på 2stk TS-307D2 og det kan ikke sammenlignes, men det kan sikkeret det om du får ei ordentlig kasse til den andre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører min Pioneer TS-W3001D4 i åpen kasse fra Bassworx. Mener det var 40 liter, og det spiller som F det. Kassa må være bygd på riktig måte. Det beste alternativet jeg har kommet fram til på denne, er og bruke åpen kasse fra Bassworx.

Jeg for min del testa 3 kasser føre jeg blei fornøyd. :-)

Pioneer TS-W3001D4 trenger da ikke mer enn 800W for å spille bra? Jeg klarte til og med å dra den med en ADS P700.1 monoblokk på 600w i 2ohms belastning. Nå kjøres det Rockford Fosgate Power amp på den, så nå får den mye mer enn den skal ha :-D Den klarer også og dra 2 sånne bassere uten problemer, Hehe..

EDIT: Skriveleif, og en liten ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint med 47 liter på denne subben, så kan du prøve deg litt frem med tuningen på rørlengde osv om du synes lyden er dårlig..

Dette elementet trives IKKE i en liten kasse..

Jeg foreslår at flere her skaffer seg litt mer kjennskap til utstyret de uttaler seg om..

Jeg har vært borti mye pioneersubber og de har ALLTID spillt bedre i større kasser enn anbefalt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...