Gå til innhold

Ta av dørtrekket på høyre side, Audi 100, c4

Ranger emnet

alek_88

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 93' Audi 100 med c4 kaross.

Det har seg sånn at døra går ikke opp på innsiden på høyre dør side. Så jeg skulle gjerne hatt av dørtrekket og satt på det staget eller hva det er som har hoppet av.. Er litt redd for å ødlegge dørtrekket da jeg ikke vet ossen man får det av. Hvis noen kunne forklart hadde det vært veldig fint. Er ikke el-vinduer på døra.

:)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke akkurat hvor skruene står, men det er skruer bak noen deksler i dørhåndtaket. Kommer til disse ved å vippe ut dekslene. Se etter og du vil se hvilke jeg mener. Sitter på undersiden av håndtaket. I tillegg er det festeskruer på hver side av selve dørpanelet, disse må ut. Vindussveiva må du ta av, er vel en skrue som må ut. Jeg har el-vinduer på min, der er det en plugg på baksiden av panelet.

Når alt er løsnet så skal dørpanelet løftes rett opp.

Vil tro det er wiren som er hoppet av selve håndtaket hos deg. Dette kan som regel fikses uten å ta av dørpanelet, og kun ta av dekselet rundt døråpneren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke akkurat hvor skruene står, men det er skruer bak noen deksler i dørhåndtaket. Kommer til disse ved å vippe ut dekslene. Se etter og du vil se hvilke jeg mener. Sitter på undersiden av håndtaket. I tillegg er det festeskruer på hver side av selve dørpanelet, disse må ut. Vindussveiva må du ta av, er vel en skrue som må ut. Jeg har el-vinduer på min, der er det en plugg på baksiden av panelet.

Når alt er løsnet så skal dørpanelet løftes rett opp.

Vil tro det er wiren som er hoppet av selve håndtaket hos deg. Dette kan som regel fikses uten å ta av dørpanelet, og kun ta av dekselet rundt døråpneren.

Okei, takk:) dette skal jeg prøve. Har du noen idê hvordan man får av dekselet? er det bare å vippe av med ett flattjern`? :)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk:) dette skal jeg prøve. Har du noen idê hvordan man får av dekselet? er det bare å vippe av med ett flattjern`? :)

Det er det små dekslene i nedre kant av håndtaket som skal av. Disse får du ut med et lite skrujern ja :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider