Gå til innhold

Diskanter framme eller 6x9 baki?

Ranger emnet

melonen1

Anbefalte innlegg

Nok ett spørsmål fra meg i dag...

Har et stereoanlegg med en foreløpig består av:

- 1 stk 500w ssl sub i en 47L portet kasse, kommer til å bytte ut elementet snarest!

- Subben er brokobla på en 4kanals 800w. ssl forsterker

- 6x9 sll høytalere bake, disse er koblet på cd-spilleren.

- 2 sony xplod 10" høytalere i bakdørene

- 2 sony xplod 13" høytalere i framdørene

- Sony xplod spiller.

Vurdere nå å kutte ut 6x9erne, og heller skaffe meg diskanter framme som jeg kobler på cdspilleren. Vil det gi en bedre lydopplevelse? Og må jeg ha delefilter på diskantene?

mvh. Sigurd Fosli

Volkswagen Golf IV 1,4 -98

x: Volvo 240GL 2,3 -89

x: Volkswagen Transporter -74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskantene må ha delefilter ja.

Eg rekner med at du har 5 1/4" (13cm) høgtalere i frammdørene og 4" (10cm) høgtalere i bakdørene.

Eg ville ha kjøpt eit komponentsett framme. (har separat diskant) Focal er det vist mange som liker. http://www.autobilstereo.no/product_info.php?cPath=21_39_75_78&products_id=1363

Da kan det og være greit med focal i bakdørene http://www.autobilstereo.no/product_info.php?cPath=21_39_40_42&products_id=1336

Det finnes selfølgeligt andre merker du kan kjøpe og!

Til info: Dette betyr at du bytter ut høgtalerene i alle dørene og tar ut 6x9 høgtalerene ifra hattehylla

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nokk ikke så veldigt god ide. Nå har du alerede diskant i de høyttalerne du skal ha i dørene framme. Å legge til ekstra diskant, vil nokk ikke fungere så bra.

skal du ha denne typen diskant. Så må du nokk også skifte ut de 13". så heller kjøpe deg et komponentsett.

Da vil jeg anbefale å bruke et sony xplod komponentsett. Sånn det matcher lyden i de høyttalerne du skal ha i bakdørene.

Hvis du alerede har kjøpt deg dette utstyret. så vil nokk det beste være å bruke det du alerede har.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg solgt ALT det du har, til høystbydende over 100kr... Det vill ikke hjelpe deg stort å bytte høyttalere, sub og forsterker, når du har en så dårlig spiller ;)

Når alt er ute, så starter du med å kjøpe deg en skikkelig spiller, alpine eller pioneer, så et skikkelig frontsett, så forsterker til det, og så sub og forsterker, da begynner det å ligne noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider