Gå til innhold

Golf gti twin/bi-turbo??

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

teorien blir vel som om du skulle custombygge en enkelt turbo. Men, det er vel de færreste som velger å bruke 2 sylindre til å drive en turbo, og med de greie kulelagerturboene som finnes på markedet i dag er det vel så enkelt og plassbesparende å bygge singelturbo.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags software har du? Synes det hørtes litt seint ut, en GT3071 kommer jo ikke mange hundre rpm senere. Men GT25/T28 høres jo ikke ut som at det er ball bearing

 

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-117&Category_Code=VVWTK

 

Er nok noen hundre rpm å hente i spool ved å velge en turbo med BB og en manifold med bedre flow en den du har

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det kittet der ja, hele lista.

 

ATP Stage 2 Kit

ATP 3" Fremre Eksosrør

(http://www.atpturbo.com)

 

ECS Tuning 3" Katalysator

VR6 Luftmassemålerhus

(http://www.ecstuning.com)

 

Tyrolsport Just.Bensintrykkregulator

Tyrolsport Bensinpumpe

(http://www.tyrolsport.com)

 

Delphi Dyser 440cc/min

MTM Chip

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6 Luftmassemålerhus

(http://www.ecstuning.com)

 

Tyrolsport Just.Bensintrykkregulator

Tyrolsport Bensinpumpe

(http://www.tyrolsport.com)

 

Delphi Dyser 440cc/min

MTM Chip

 

Tror det er kombinasjonen her som er problemet ditt?

 

Hvilke dyser, maf og fpr er chippen din satt opp for? MTM har nå kun chip til K03 og K04 til 1,8T. Tidliger hadde de til K16 og K24/26, dvs ikke til din turbo. Det gjør at tenningskurvene blir feil ift når turbo spooler opp.

 

Justerbar fpr er alltid bortkastede penger i mine øyne. Det er bedre å bruke penger på en software og dyser som passer sammen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er kombinasjonen her som er problemet ditt?

 

Hvilke dyser, maf og fpr er chippen din satt opp for? MTM har nå kun chip til K03 og K04 til 1,8T. Tidliger hadde de til K16 og K24/26, dvs ikke til din turbo. Det gjør at tenningskurvene blir feil ift når turbo spooler opp.

 

Justerbar fpr er alltid bortkastede penger i mine øyne. Det er bedre å bruke penger på en software og dyser som passer sammen.

 

forslag til hva som må byttes?

og hva må de byttes med, gjærne eksempler.

 

takk for hjelp.

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår