postcar Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Tenker på å få meg en 4hjulstrekker.. Er det noen andre merker enn Audi som har et brukanes 4hjulstrekksystem uten å måtte opp i Landcruiser\stv størrelse? Vil ha det så nyest som mulig, men bruker nok ikke mer enn 200k. Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Volvo har jo et brukende 4x4 system.. Ellers har du jo subaru.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Jepp, bmw.. 3 serie xi el no. Men ellers ville jeg anbefalt subaru som nevnt. Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 subaru. Selv har jeg kjørt transporter med syncro og hiace med 4hjuls trekk, syncro er håløst.. Subaru er jo så godt som den eneste skikkelige 4hjuls trekken som er der ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Har jo forresten også mercedes's 4matic... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Porsche 911 har en bra system. Og 911 er ikke så veldig stor. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Subaru. Vi hadde ein Impreza og ein Forester, Imprezaen vart bytt inn i ein Forester, grunna mor sin helsemessige tilstand. Sjølv køyrer eg ein 7. generasjon Galant med firhjulstrekk, og den er populært kalla mini-subaruen. Er svært godt nøgd med begge merkjer når det gjeld AWD'n, men eingong i framtida, skal eg ha ein Forester, no doubt. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Volvo har jo et brukende 4x4 system.. Ellers har du jo subaru.. Så en test med volvo sitt system for ei stund sia, og det så greit crap ut. Og er ikke de fleste subaruer frøktelig undermotoriserte? Men noen som har erfaring med disse? Hvordan er forsikringa? Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Subaru. Vi hadde ein Impreza og ein Forester, Imprezaen vart bytt inn i ein Forester, grunna mor sin helsemessige tilstand. Sjølv køyrer eg ein 7. generasjon Galant med firhjulstrekk, og den er populært kalla mini-subaruen. Er svært godt nøgd med begge merkjer når det gjeld AWD'n, men eingong i framtida, skal eg ha ein Forester, no doubt. Så ikke posten din hehe, men Forester virker jo aktuell må jeg si. 125 hk ell 170 dere har? Og hvordan er kraftfordelingen på disse? Mulig å legge litt breit om vinteren uten å måtte jobbe for mye? Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 25% på hvert hjul.. så kommer det jo ann på eventuelle dippe dutter som overstyrer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Kan få deg en mandig Suzuki Swift 1.3 :p er jo 4x4 Vil faktisk si at Subaru er best bet egentlig. 150k gir deg en Impreza GT som burde funke godt egentlig. eller om du vil ha biligere og med plass... Legacy Turbo stasjonsvogn Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Subaru har bedre 4WD enn audi er min erfaring(Min mening), om mulig pass på å få diff-brems bak. De går an å få breit, men drar 50/50 foran/bak Suveren kvalitet, og driftsikkerhet, de satser på driftsikkerhet foran alt. Er dog litt dyre serviceutgifter på storservice da, tar mye tid med pluggskifte og reg-reim. En annen ting som sikkert passer deg er at de ikke liker daukjøring, ventilene kan henge seg og spjeld sote seg. En siste ting er at Subaru har veldig deilige girkasser, ikke noe shortshift, men lettgira og behagelige, og gira er der de skal(sjelden dødgang i overføringa) Svakheter er hjullager bak(litt eldre modeller pga utforminga på drivaksel), fremre reaksjonsstagsforinger, og noen sliter med at clutch slites litt og lukt fra denne, men i de fleste tilfeller så holder den rundt 200 k. Automatkassene på de nyere modellene er gode, drar litt langt på gira men det er nok med vilje for å fåholde sota vekk fra ventilene. Prøv å styr unna importbiler, de har ofte litt manglende servicehefte, mangler kanskje utstyr som varmeseter og varmeelement i speil og nederst på forntrute(viskervarme), samt mye steinsprut på f. eks. panser. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Så ikke posten din hehe, men Forester virker jo aktuell må jeg si. 125 hk ell 170 dere har? Og hvordan er kraftfordelingen på disse? Mulig å legge litt breit om vinteren uten å måtte jobbe for mye? Begge Foresterane vi har no, er på 125 hk. Far sin er ein '98-modell, medan mor sin er ein '05-modell, begge to svært gode bilar på vinterføre. Bur på gard, og det er ikkje alltid vi bryr oss med å måke snøen med traktor, men desse bilane dreg seg fram uansett. Eg ynskjer sjølv Forester med tid og stunder, men då ynskjer eg turbo-versjonen, med 170/177 hestar. Svært pene bilar, og ikkje minst GODE bilar, med god plass, fin høgde, er i butn og grotn svært behagelige bilar. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg