Gå til innhold

4hjulstrekk, noe annet en quattro?

Ranger emnet

postcar

Anbefalte innlegg

Subaru. Vi hadde ein Impreza og ein Forester, Imprezaen vart bytt inn i ein Forester, grunna mor sin helsemessige tilstand. Sjølv køyrer eg ein 7. generasjon Galant med firhjulstrekk, og den er populært kalla mini-subaruen. Er svært godt nøgd med begge merkjer når det gjeld AWD'n, men eingong i framtida, skal eg ha ein Forester, no doubt.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har jo et brukende 4x4 system..

Ellers har du jo subaru..

Så en test med volvo sitt system for ei stund sia, og det så greit crap ut. Og er ikke de fleste subaruer frøktelig undermotoriserte?

Men noen som har erfaring med disse? Hvordan er forsikringa?

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru. Vi hadde ein Impreza og ein Forester, Imprezaen vart bytt inn i ein Forester, grunna mor sin helsemessige tilstand. Sjølv køyrer eg ein 7. generasjon Galant med firhjulstrekk, og den er populært kalla mini-subaruen. Er svært godt nøgd med begge merkjer når det gjeld AWD'n, men eingong i framtida, skal eg ha ein Forester, no doubt.

Så ikke posten din hehe, men Forester virker jo aktuell må jeg si. 125 hk ell 170 dere har? Og hvordan er kraftfordelingen på disse? Mulig å legge litt breit om vinteren uten å måtte jobbe for mye?

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru har bedre 4WD enn audi er min erfaring(Min mening), om mulig pass på å få diff-brems bak.

De går an å få breit, men drar 50/50 foran/bak

Suveren kvalitet, og driftsikkerhet, de satser på driftsikkerhet foran alt.

Er dog litt dyre serviceutgifter på storservice da, tar mye tid med pluggskifte og reg-reim.

En annen ting som sikkert passer deg er at de ikke liker daukjøring, ventilene kan henge seg og spjeld sote seg.

En siste ting er at Subaru har veldig deilige girkasser, ikke noe shortshift, men lettgira og behagelige, og gira er der de skal(sjelden dødgang i overføringa)

Svakheter er hjullager bak(litt eldre modeller pga utforminga på drivaksel), fremre reaksjonsstagsforinger, og noen sliter med at clutch slites litt og lukt fra denne, men i de fleste tilfeller så holder den rundt 200 k.

Automatkassene på de nyere modellene er gode, drar litt langt på gira men det er nok med vilje for å fåholde sota vekk fra ventilene.

Prøv å styr unna importbiler, de har ofte litt manglende servicehefte, mangler kanskje utstyr som varmeseter og varmeelement i speil og nederst på forntrute(viskervarme), samt mye steinsprut på f. eks. panser.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke posten din hehe, men Forester virker jo aktuell må jeg si. 125 hk ell 170 dere har? Og hvordan er kraftfordelingen på disse? Mulig å legge litt breit om vinteren uten å måtte jobbe for mye?

Begge Foresterane vi har no, er på 125 hk. Far sin er ein '98-modell, medan mor sin er ein '05-modell, begge to svært gode bilar på vinterføre. Bur på gard, og det er ikkje alltid vi bryr oss med å måke snøen med traktor, men desse bilane dreg seg fram uansett. Eg ynskjer sjølv Forester med tid og stunder, men då ynskjer eg turbo-versjonen, med 170/177 hestar. Svært pene bilar, og ikkje minst GODE bilar, med god plass, fin høgde, er i butn og grotn svært behagelige bilar.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider