Gå til innhold

Antispinn ford fiesta flair 1997

maiis

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en ford fiesta flair 1.25 liter fra 1997.

På denne er det imponerende nok ABS og airbager. Har også et lys som indikerer antispinn. Det er dette lyset spørsmålet dreier seg om.

Jeg har som sagt et lys i dashbordet som lyser sammen med airbag og ABS lyset og alle de andre lysene når bilen starter opp.

Men jeg spinner gaanske så mye med denne bilen i og med at den drar på ganske bra på førstegiret.

Men jeg merker ikke noe til noe antispinn og antispinn lyset lyser heller ikke når jeg spinner.

Jeg har lest i instruksjonsboken og der står det et eget kapittel om antispinnsystemet, men greier ikke å finne ut om det er på min modell.

Syns det er ganske rart at jeg skal ha en lampe som faktisk lyser dersom det ikke er antispinn. Syns også det er rart at lyset lyser hvis det er en sikring som har gått.

Jeg har derfor 4 spørsmål.

Lyser disse lampene for å vise at lampa virker eller for at kretsen virker?

Er det noen om vet om det ER antispinn på min modell og at lyset ikke bare er pga standard dash oppsett eller noe.

Skal lyset lyse når denne er aktiv?

Hva kan være galt dersom det er antispinn og det skal lyse ?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

97-modellene har antispinn, det veit jeg. Jobba hos Ford-forhandler i 97, og kjøpte sjøl en ny Fiesta den gangen. Husker at det var fullt mulig å spinne litt med Fiestaen, men traction-control'en slo inn ganske kjapt, og du hører det godt...det er jo bremsene som slår inn. Samme lyd som når ABSen jobber. Bilen min gikk ikke mer enn 45 000 før bremseklossene var utslitt, tror kanskje en ivrig gassfot kombinert med tractioncontrolen hadde endel av skylda for det....

Mener med 99.9 % sikkerhet at alle Fiesta med 1.25 og 1.4 hadde både TC og ABS i 96-98/99. 1.3-utgaven mangla vel TC.

Honda - The power of dreams :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider