3D! Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Nå begynner jeg og bli litt lei av alle de forskjellige svarene på hva som er lov og ikke lov angående Streemer og parklys. Jeg har hørt att så lenge streemeren ikke er helt farga(altså umulig å se igjennom) så er den lovlig. Stemmer dette? Jeg har også hørt att det kunn er blå og røde parklys som er ulovlig. Stemmer dette? Og er det noen som kan vise til hvor d står att streemer og farga parklys er ulovlig? Og vist det er ulovlig og ha streemer hvorfor har ufattelig mange politibiler det da? Er det flere som har irritert seg grønn over dette? Siter Mvh: 3D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-pia Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 har hørt at det er lov med streamer så lenge den ikke er lengre enn 20cm.. affall det snuten her oppe sier.. parklys vet jeg ikke.. Siter - 1989 Scania P113 8x4 - 1988 Volvo 740GLT 16valve x 1992 Opel Corsa 1,4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3D! Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Lengre enn 20 cm lang?Den har i sofall ikke jeg hørt noe om før.Har hørt rykter om att streemeren ikke kan dekke mere enn 10% av frontruta.Men aner ikke hva som stemmer?! Siter Mvh: 3D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 står vel i veitrafikkloven..? lys framme skal være kvit eller gul, bak skal være rød med unntak av ryggelys som, dersom det er montert, skal være kvitt eller gult. retningslys oransje. Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 I kjøretøyforskriftene står det at ALT av påklistrede ting på sideruter foran og frontrute er FORBUDT - ingen diskusjon. Herunder går både streamer, solfilm og klistremerker. Det eneste som er tillatt er farge som ligger i glasset, som f.eks. den grå/blå stripen øverst i frontruta på mange biler. For 10000. gang - de som mener noe annet tar feil! Les kjøretøyforskriftene og bli klok. Forresten er det ikke politiet som har ansvaret for dette, de kan ikke uttale seg om hva som er lov og ikke, det er Biltilsynet, eller Statens Vegvesen Trafikkstasjon, som det heter som har dette. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Du tar deg en tur ned til din lokale trafikkstasjon og spør. Og tør du ikke å vise bilen i nærheten av de folka så tar du å ringer :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3D! Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Endeli. Takker!Har skjekka d og det stemmer.Men litt vittig for politibilene i moldeområdet har streemer påklistra i frontruta di også!Hehe! Siter Mvh: 3D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Uff, nok en tråd om samme tingen. :rolleyes: Fint noen har fått det med seg Spangen. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by 3D! Og vist det er ulovlig og ha streemer hvorfor har ufattelig mange politibiler det da? Pga. de "nyere" V70'ene kommer med svart stripe fra fabrikk.. dette er da godkjent hos biltilsynet. Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3D! Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Da har vi fått svar på det med streemer men hva med parklys? Siter Mvh: 3D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 eller du kan kjøpe deg streemer fra foliatec med tuv godkjenning. jeg fikk min godkjent i vognkortet mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by 3D! Da har vi fått svar på det med streemer men hva med parklys? " Egentlig kan man si det så enkelt: Hvitt lys er forover, unntatt ryggelys som skal kobles på reversen, og rødt lys er bakover. Blått lys er forbeholdt utrykningskjøretøyer, og feil bruk gir bot. Synlige juletrær, neonlys og andre lyskilder er forbudt, avslutter Roy Tveitan. " fra Aftenposten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 da e lov med streamer på en del biler, disse har merke i på venstre side i frontruta på kor langt ned den kan gå.. Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Børnerud'n da e lov med streamer på en del biler, disse har merke i på venstre side i frontruta på kor langt ned den kan gå.. Så de har merka sånn at rånerene kan sette på merker da? :rolleyes: Toning av ruta er noe helt annet. Rykk tilbake til start og les en gang til. ;) Les godt igjennom det med kjøretøyforskriftene. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri-pia Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by 3D! Lengre enn 20 cm lang?Den har i sofall ikke jeg hørt noe om før.Har hørt rykter om att streemeren ikke kan dekke mere enn 10% av frontruta.Men aner ikke hva som stemmer?! ikke vet jeg.. tenker på høyde da. snuten her sier affall det.. mulig det ikke stemmer.. dem bruker å ta folk for alt mulig hvis de har lite å gjøre.. :rolleyes: Siter - 1989 Scania P113 8x4 - 1988 Volvo 740GLT 16valve x 1992 Opel Corsa 1,4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg