Gå til innhold

Åpning på termostat v 100 grader..

Ranger emnet


Villstyring

Anbefalte innlegg

Ikke at det er en dyr del å bytte, men..

 

Bilen er en Bmw e39, type 523ia, 1997 mod.

Putta termostaten i kokende vann og da åpna den seg 1-2mm.. (riktignok oppnår du kun 100 grader i kokende vann da..)

Stod 92 grader på termostaten.. betyr dette at den begynner å åpne seg ved 92 grader eller at den er helt åpen ved 92 grader?

Når en termostat er helt åpen skal det vel være 5-8mm?!

 

Takker for svar :)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal vel være helt åpen på 92, grader, da 100 grader hørte slitt mye ut.

I tillegg så er det vel et "kjent" problem at termostatene på E39 blir noe dårlig over tid, tror jeg ihvertfall.

 

Kjølevæske tåler 130 grader før det koker når det er trykksatt.. men jeg syntes også at det var rart at den ikke åpna seg mer v 100 grader..

Får prøve å bytte den og se hva som skjer =)

 

Men en termostat skal ha en full åpning på 5-8mm?

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 82-graders termostat. Da ligger motortemperaturen på 90 grader, så jeg vil tro tallet angir åpningstemperatur. På 100 grader bør det være full åpning, minst 1 cm.

 

Jeg tror termostaten din er defekt. Kostet 150 kr til bilen min (ikke BMW).

 

Jeg vet at det ikke er noen dyr del å bytte, men jeg var litt nysgjerrig på hva som var full åpning på en termostat b.l.a, så takker for svar:)

 

Bytter termostat å ser hva som skjer..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke er noen dyr del å bytte, men jeg var litt nysgjerrig på hva som var full åpning på en termostat b.l.a, så takker for svar:)

 

Bytter termostat å ser hva som skjer..

 

For min del så kan du ta å bytte hele bilen og se hva som skjer!

Jeg skal forteller deg hva som skjer.

Jeg blir mindre stressa over den forpulte møkka bilen som aldri eller bare delvis funker.

 

Skal prøve å fikse den for siste gang på fredag..funker det ikke så skal jeg selge den til spotpris til første og beste.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så kan du ta å bytte hele bilen og se hva som skjer!

Jeg skal forteller deg hva som skjer.

Jeg blir mindre stressa over den forpulte møkka bilen som aldri eller bare delvis funker.

 

Skal prøve å fikse den for siste gang på fredag..funker det ikke så skal jeg selge den til spotpris til første og beste.

 

Jeg vet, jeg vet.

Det årner seg=)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår