Gå til innhold

klage mottatt på solgt bruktbil

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Hei.

I august solgte jeg bilen min(Golf 3 1,6 97modell)

Jeg ville opprinnelig ha 35000 med felgene(verdi 9000,-) Men dette ble prutet ned til 30000 grunnet en oljelekkasje. Dama som kjøpte bilen hadde med seg en slektning som var mekaniker, og de så på bilen sammen.

Fikk melding i dag om at bilen ikke gikk igjennom eu fordi den var full av rust, og det var visstnok masse andre feil. Hva skal jeg som selger gjøre med dette?

Bilen ble solgt "som den er" og det ble skrevet kontrakt. Jeg ante ingenting om at det var rust, bortsett fra et rusthull i gulvet som jeg opplyste om ved salg.

Jeg føler at jeg har alt på det rene her, men ville høre med dere også.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nettopp. En 97modell er trossalt "gammel", så rust er nok ikke mangelvare.. Litt rust er det da alltid.. Du kan jo evt ta saken til naf etc dersom kjøper ikke godtar at hu har kjøpt en rustbil som ikke går gjennom eu-kontroll. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg kommer ihvertfall ikke til å gi tilbake noe penger! Jeg hadde ingen anelse om at det skulle være så mye rust på den bilen, hadde jeg visst det så hadde jeg sagt det. Jeg har aldri vært noen svindler... bruktbil kan være et helvete av og til...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye de for gjort med det :)

så du har ditt på det tørre;)

hehe..

de så over bilen,og du sa sikkert det du visste om mangler?

Og kontrakt ble skrevet, så de har ikke mye de for gjort med det:)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdager man vesentlige feil rett etter å ha kjøpt bruktbil kan man ta dette med selger. Men å komme så lenge etter nytter ikke. Mye kan også ha skjedd på de månedene hun har hatt bilen.

Hvis de ikke merker ting selv har de ingen grunn til å mene at du har merket de tingene heller.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant... nå har ikke jeg sett det med egne øyne, de bor et stykke unna, så det vet jeg ikke om jeg gidder en gang. det er jo ikke akkurat ukjent at en golf 3 ruster, men det visste de også. De sa til og med at de hadde sett på mange andre golfer, men det var så mye rust på de andre at de valgte min. Da har de tydeligvis kikka også...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg fram kontrakten fra salget. Jeg har krysset av for "bilen selges som den er."I tillegg har jeg spesifisert følgende:

høyre side har vært lakkert opp etter skade.forrige eier byttet toppakning,regreim,vannpumpe og clutch på ca 200.000km.Har ikke papirer på dette.

Andre feil/problemer med bilen:

Rust i gulv førerside,airbag må nullstilles etter bytte av rat,girkassefeste bør byttes,noe riper og småbulker i lakk generelt.DET GIS INGEN GARANTI MOT FEIL SOM MÅTTE OPPSTÅ.BILEN SELGES SOM DEN ER.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider