Steffmaister Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Så sant det står "selges som den står" å dere begge har signert så kan det børseskuddet som kjøpte bilen bare glemme å få igjen penger!! Da er det hennes problem at den bilen ikke gikk igjennom eu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Her har du nok alt på det tørre mener jeg. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Blir ganske beroliget her nå merker jeg... Tror ikke kjøper har prøvd å eugodkjenne bilen enda heller, ho sa at den ikke kom til å gå igjennom eu. Fristen er i januar, så ho har god tid til å fikse bilen. Takk for gode svar,folkens! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Den saken der kan du trygt glemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Så sant det står "selges som den står" å dere begge har signert så kan det børseskuddet som kjøpte bilen bare glemme å få igjen penger!! Da er det hennes problem at den bilen ikke gikk igjennom eu. Man kan ikke komme unna med hva som helst av feil bare fordi man har skrevet under på at noe selges "som den står". Hvis bilen er i "vesentlig dårligere stand" enn hva man burde regne med. Eller på andre måter ikke svarer til opplysningene selger har gitt på forhånd. Så er det en mangel som gir kjøperen rett til å reklamere. En mulighet man har inntil to år etter kjøpet. Når det er sagt syns jeg det er litt usikkert hva som ligger i "full av rust" og "masse andre feil". Hvis dette er feil som en mekaniker burde kunne oppdage, vil det være vanskelig å komme noen vei med å klage på dette. Når man på forhånd har fått opplyst om at bilen har rusthull i gulvet, bør man jo være ekstra nøye når man ser over den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Velger å sitere meg selv her. Det er som du sier, men vil ikke si at bilen er dårligere enn man kan forvente i forhold til pris og alder. Jeg har heller ikke sagt at bilen er hverken rustfri eller strøken. Nå fant jeg fram kontrakten fra salget. Jeg har krysset av for "bilen selges som den er."I tillegg har jeg spesifisert følgende: høyre side har vært lakkert opp etter skade.forrige eier byttet toppakning,regreim,vannpumpe og clutch på ca 200.000km.Har ikke papirer på dette. Andre feil/problemer med bilen: Rust i gulv førerside,airbag må nullstilles etter bytte av rat,girkassefeste bør byttes,noe riper og småbulker i lakk generelt.DET GIS INGEN GARANTI MOT FEIL SOM MÅTTE OPPSTÅ.BILEN SELGES SOM DEN ER. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Nå har det gått et par uker, og har ikke hørt noe mer... så regner med denne saken har roa seg ned :) Ho har vel lest kontrakten tenker jeg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 hehe eller så kommer det ett advokat brev i posten hehe nei da. du må vite det att folk prøver seg! har opplevd det samme selv hadde ett helvete med hu som kjøpte bilen til dama og hu hadde med seg 2! andre til og se over bilen samt att hu fikk låne den og kjøre den opp på værksted og gå over bilen føre salg! og etter noen dager etter kjøp ringte hu og krevde nytt eksos annlegg for hu viste ikke det ikke var lov når det bråka. og brekke tok dorlig jeg mener hvem værksted var hu på og drakk dem bare kaffe der?! helt utrolig Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 ja det er utrolig hva folk kan få seg til å klage på :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Likevel er det et brudd på kjøpsloven om bilen er rustet ihjel. At bilen ruster i filler på noen måneder er ikke noe som oppstår, den rusten har vært der hele tiden. At bilen selges som den er er egentlig bare en folkelig versjon av " Kjøretøyet selges som forevist til kjøper, uten kjente feil og mangler\med disse kjente feil og mangler". Be henne sende bilder av rusten på bilen, om det er så galt som hun vil ha det til, kan det by på problemer, men hun vil ikke få hevet kjøpet. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 til sistemann, jeg sa at det var rust i understellet. Og nå, ei stund etter, er bilen lagt ut på finn og nylig solgt.Se annonsen her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15779556 Og nå er tydeligvis bilen bra, og hun selger den "med tungt hjerte" Ting forandrer seg fort gitt, og jeg har ikke hørt mer fra ho, så det var vel bare et forsøk på å skaffe litt penger og å gi meg dårlig samvittighet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Men det ser ut som hun måtte ut med noen kroner for å få den gjennom EU-kontrollen. I sammenheng med EU-GODKJENNING så har det blitt skiftet diverse deler: - fremre nedre foring på venstre side - bærebru høyre side foran - fjærbeinslagring på venstre side foran - stabstagforinger foran på begge sider - bremsebånd og hjulsylindere bak - byttet bremsevæske - hjullager begge sider bak Men ikke noe særlig rust, tydeligvis. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Noen av de foringene er det jeg som har bytta, og i tillegg fikk ho med en haug med foringer (nye) som jeg ikke hadde rukket å bytte... så tror ikke det kosta så mye. Men så sa aldri jeg at bilen var strøken heller :) Hva regner man med på en 12 år gammel golf? Hehe... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg