Gå til innhold

bøyde felg på e6

Ranger emnet

lekelars

Anbefalte innlegg

kjørte strekningen Mosjøen - Trondheim i helga.

ca 20 min før steinkjær traff venstre felg ett hull som ikke vistes grunnet snø. Midt på e6 greier man alså å bøye en stålfelg?.... skal ikke gå ann.. Nå bør bilen skjekkes for skader under, og ta ny hjulstillingskontroll.

vet ikke nøyaktig hvor dette skjedde, men tok gps posisjonen på plassen jeg tror det var på tur tilbake. kommer jeg noen vei med dette hvis jeg vil ha erstatning?

En ting til, trondheim hater senka biler... trodde vi hadde unødvendig mye fartshumper i Mosjøen...

cellphone_1227310074.jpg[/img]

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Helt irrelevant, men driter du penger?

Er du korka?

om han driter penger er vel hans eget problem..men når det går såpass hardt utover en stål felg så hadde jeg også sjekket bilen min for skader samt tatt en forstillingskontroll ved behov!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du korka?

om han driter penger er vel hans eget problem..men når det går såpass hardt utover en stål felg så hadde jeg også sjekket bilen min for skader samt tatt en forstillingskontroll ved behov!

enig der, ble et såpass kraftig slag i bilen. faren min er mekaniker, så du trenger ikke drite dritkommentarer buskmann.

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall sjekker vel faren din bilen for deg gratis. Da er det greit nok å gjøre det. En gammel Golf er sjelden i tipp-topp stand, så om eventuell feil kan relateres til hullet i veien er også diskutabelt.

gammel golf hehe=) har lagt litt penger i PASSATEN min å håper at jeg blir å ha den en stund siden jeg er fornøyd med den.

Men klart, ikke alle er like nøye på det.

har bestandig tatt godt vare på mine biler og har sjelden tapt mye penger..

Men dette har ingenting med det jeg spurte om å gjøre, så, hva gjør jeg? har jeg sjanse å få erstatning?

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om noen har meldt ifra om hullet tidligere til vegvesenet. Om dette er gjort, og det IKKE har blitt fikset innen rimelighetens tid (ca 1 uke, selv om fristen er 24timer) så har du krav på erstatning så fremt det kan bevises at skaden på din bil oppstå i direkte sammenheng med hullet i veien.

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å der står det

Ved skader som oppstår som en følge av hull i vegen skal det svært mye til for at man får erstatning, sier Holm. - Dette er fordi slike skader regnes som en del av den alminnelige trafikantrisikoen. Men det kan selvsagt være konkrete forhold som gjør at erstatning kan gis, så som at man var klar over hullet i vegen og at det utgjorde en fare, men unnlot å reparere dette så raskt som mulig.

så tror ikke du får noe igjen =(

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider