Gå til innhold

A4 1.9tdi 2001, ryker som fan plutselig

Ranger emnet

turb0man

Anbefalte innlegg

stoppet i et lyskryss nå ikveld og plutselig så jeg ut vinduet en masse røyk, så deretter i rearview mirror at det var fra min bil! Kjørte videre ut av krysset med en enorm hvit røyksky som fulgte etter meg, bilen virker også rimelig dau, er såvidt den kommer seg opp en liten bratt bakke! Har sjekket at alt av væsker er det nok av og ingen indikasjoner via varsellamper har jeg sett. Ikke høy temp hverken på motor eller olje.

Noen som anelse om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen din er dau! Bytt den og lykketil!

Du kan sikkert lukte veldig olje av eksosen din!

SÅFALL har du klart å ta toppakninga di på en måte! da kan du også sjekke om du har litt olje blanding i kjølevæsken din.. ser du regnbuer i den, så er toppakninga di gåen!

Men jeg er veldig sikker på at turboen din kvelder hvert øyeblikk!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. KUN 2 alternativer

OM det ryker hvitt er så KAN det enten lukte uforbrendt olje, ERGO Turboen din er dau.

Eller så vil det lukte forbrent kjølevæske ERGO toppakninga di har tatt lekk!

Sjekk som sagt ekspansjonstanken din til kjølevæske, lys inn med lommelykt og sjekk om du kan se regnbuensfarger i i væske.. Hvis ikke er turboen din dau garantert!

Sliter med det samme etter at jeg trimma dieselen min.. Ryker hvitt som F#¤%&/( og lukter ille olje fabrikk!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider