Gå til innhold

Mini-Z Video

Ranger emnet

solid

Anbefalte innlegg

Hvor finner man mini-z filmer? (Ja, jeg har brukt google, fant et par, men mye rot)

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg mini-z bil, men må nesten se noe filmer av det og helst prøve det først. Er dette noe som er artig lenge, eller bare i et par dager/uker, så blir man lei? Jeg hakke evig penger, så jeg vil ikke sløse med dem :)

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk mere på google du ;) Er endel filmer der ute...

Det er morro ja :) Hvor lenge det er morro er jo litt opp til deg da.. Jeg og noen venner kjører ukentlig på en bane som en har lagd i kjellern! Det er veldig morro :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dårlig! hvor mye kosta det å bygge banen?

Er den lille bilen der virkelig 1500kr artig? mye penger for en med lite penger ;) også er det ingen jeg kjenner som holder på med det. (men kanskje de kan overbevises?)

Du får ikke lagt ut no video a?

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

ikke dårlig! hvor mye kosta det å bygge banen?

Er den lille bilen der virkelig 1500kr artig? mye penger for en med lite penger ;) også er det ingen jeg kjenner som holder på med det. (men kanskje de kan overbevises?)

Du får ikke lagt ut no video a?

den lille bilen? jeg ser den ikke jeg....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

den lille bilen? jeg ser den ikke jeg....

Den står på hylla ;) Men jeg mente Mini-Z da, er en mini-Z virkelig så morsom at den er verdt 1500kr? Vet jo at det litt opp til meg, menne, og få meningene til mange andre mennesker hjelper.

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes 1500kr er en stor investering, så tror jeg ikke RC er noe for deg egentlig ;) Du trenger tross alt batteri, lader, litt verktøy++ Bedre dekk og noen små deler er også å foretrekke når du blir litt dreven :)

Men enkelt deler er ikke dyrt da.. En hundrings her og der av og til dekker det meste hvis/når ting ryker eller blir slitt ut..

Banedekke er ikke så dyrt i seg selv, men må skaffes ifra Tyskland.. Å det veier noe jævlig, så frakten blir langt høyere enn innkjøpspris desverre.. Total prisen er nokså høy da...

Men du trenger jo i prinsippet kun et spongulv, litt matt maling og en hageslange da :)

For "bare" 1500kr er mini-z et kjempekjøp mener nå jeg da :)

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en hobby :P Jeg vurderer enten mini-z eller RC..

RC er MYE dyrere, men også litt mer action kanskje?

Mini-z er mye billigere enn RC, og har masse tøffe mods. men kanskje ikke like actionfylt?

Jeg hadde en 1/8 Nitro bil før.. 4x4, 2 gear ++ Den var FET :D Men jeg brukte irundt 500-1000kr i mnd på deler og bensin på det verste.. Bare dekka kosta 100kr stykket, og de holdt ikke akkurat lenge..

Mini-z er en billig RC hobby :) Og ganske underholdende til å være små :) De går faktisk ganske så bra!

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Banedekke er ikke så dyrt i seg selv, men må skaffes ifra Tyskland.. Å det veier noe jævlig, så frakten blir langt høyere enn innkjøpspris desverre.. Total prisen er nokså høy da..

Jeg har hørt at det finnes en leverandør i Norge.

Firma: Ragnar Lund AS

Sigbrith Sønsteby

Tlf 22 79 03 00/direkte 22 79 03 05

Regupol 6510, 4mm, bredde 1,25 mtr.

Pris: 52,- pr m2. (+mva)

Er det Regupol du har brukt på banen din Ola?

Vi har det på vår bane, og det er supergrep.:D

Mvh. Thomas Faale

www.miniracing.no Baner for mini-z F1, Racer og Overland

Webshop - Spesialist på Mini-Z og RC18T/MT. Nå også med større biler, fly, heli og X-ufo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg mini-z bil, men må nesten se noe filmer av det og helst prøve det først. Er dette noe som er artig lenge, eller bare i et par dager/uker, så blir man lei? Jeg hakke evig penger, så jeg vil ikke sløse med dem :)

Jeg begynte med mini-z i 2001, og kjører fremdeles. Vi har en bane vi kjører på to dager i uken i vintersessongen, om sommeren er det pause.

Hvis du skal kjøre alene på et lite stuegulv kan det nok bli kjedelig etterhvert. Men hvis du setter opp en liten bane på gulvet blir det mer moro. Den dagen dere blir to starter moro for fullt, og jeg kan nesten garantere at dere blir flere.

Den dagen dere har mulighet til å lage en permanent bane med litt størrelse (som Ola) så tar det helt av.

Det er flere butikker som har tilbud på Mini-z MR-01 bilene, da kan du finne dem ned mot 1000,- kr. Vanlig pris er nærmere 1300kr.

-MR-01 bilen er den det finnes mest karosserier og deler til.

-MR-02 bilen er vesentilig raskere på bane, den er også litt lettere å kjøre. Men det finnes ikke så mange karosserier og deler tilgjengelig, også koster den ca. 1700kr.

Hvis du ønsker å prøve først så kan du jo ta en tur til en av banene i oslo.

-Oslo modellbil klubb på Hvervenbukta motorsenter har bane og biler til utleie. Underlaget er malte finerplater, grepet er ikke så veldig bra.

-Ballerud mini-z på Høvik i Bærum har også biler til utleie. Underlaget på Ballerud er REGUPOL gummi belegg med supergrep.

bbilde5-s.jpg

Mvh. Thomas Faale

www.miniracing.no Baner for mini-z F1, Racer og Overland

Webshop - Spesialist på Mini-Z og RC18T/MT. Nå også med større biler, fly, heli og X-ufo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thomas-no

Jeg har hørt at det finnes en leverandør i Norge.

Firma: Ragnar Lund AS

Sigbrith Sønsteby

Tlf 22 79 03 00/direkte 22 79 03 05

Regupol 6510, 4mm, bredde 1,25 mtr.

Pris: 52,- pr m2. (+mva)

Er det Regupol du har brukt på banen din Ola?

Vi har det på vår bane, og det er supergrep.:D

Det er en venn av meg sin bane, så jeg vet faktisk ikke hva det dekket heter desverre! Det er jo et slags gummi belegg, og er nesten drøyt å kjøre 20 dekk på :D Kjører hele bana i full gass med orginal motor, så det er grep nok ja.. ;) Så nå måtte vi ha mere power alle mann hehe

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider