Gå til innhold

Hovedlykter Audi 100 "C4"

Ranger emnet

NChief

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å bytte ut lyktene mine, da de orginale lyse svært dårlig / ikke ser så bra ut.

Så jeg lurer på hvilke lykter er det egentlig passer?

Jeg søkte litt rundt, å fant ut linselyktene til S4 skal passe, men hvor for jeg kjøpte dette uten at det koster svinmye? Og hvilken modell av S4 har disse?

Er det noen andre lykter som passer? har ikke lyktes med å finne "stylinglykter" til denne

bilen er en Audi 100 "C4" 91mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linselykter fra S4 passer. Må gjøres en liten jobb med koblingene, da det er forskjellige kontakter på vanlig parabollykter på 100 og linselyktene til S4.

Alle S4 har disse lyktene (1992-1994). Noen Audi 100 2.5 TDI har også linselykter. A6/S6 lykter passer også, men da bør du bytte panser samtidig. Kan bytte lykteglass, men det blir litt rart. Optimalt bør du bytte skjermer og blinklys på siden også, så det blir jo fort dyrere enn å gå til anskaffelse av S4 lykter om du skal ha det pent.

Er mulig å få tak i uoriginale linselykter som er billigere. Ca 3000 for paret. Originale på Møller koster vel rundt det dobbelte.

Jeg solgte for litt siden et par originale linselykter for 2500 kr. Dette tror jeg er en god pris dersom du jakter etter noe brukt.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En idè utenom å sette inn nye lykter er å koble om lyset via et relè, slik at du får høyere spenning på pæra. Orginalt på disse går strømmen via lysbryteren på rattstammen, noe som gjør at spenningen faller mye.

Om du bruker bryteren til å styre relèet, og trekker nye ledninger rett fra batteri, via relè og til lampa, får du mye høyere spenning -> mer lys!

Min bil: Audi 100 94`, 2,3 E Avant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider