Gå til innhold

F-250 - servo bare til ene siden

Ranger emnet

dkand

Anbefalte innlegg

Har en 93 F-250 som servoen bare virker til venstre og ikke til høyre. Servooljen er ok, systemet er tett utvendig, forstilling er ok. Tror det må være et eller annet inne i snekka? At oljen slipper forbi der inne eller noe? Noen som vet?

Må jeg eventuelt kjøpe en annen snekke eller kan den gamle repareres? Og har noen isåfall en snekke til salgs?

På forhånd takk!

David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ca en time eller noe fra jeg merket at det gikk tyngre til den ble slik den er nå. Har kjørt med den i noen uker uten forværring nå.

Kan jeg isåfall skru ut snekka selv og fikse det eller er det en komplisert jobb?

Ingen komplisert jobb å skru ifrahverandre så man kommer til ventilen. Den sitter i huset ved inngående aksel.

Ny snekke koster fra $123 og oppover på Rockauto så da vet jeg ikke om jeg hadde gidda å skru den ifrahverandre:

http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1124660,parttype,7416

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten bestiller du direkte til norge eller så kan du registrere deg hos http://www.jetcarrier.com og få en amerikansk C/O adresse.

Bestiller du direkte så får du oppgitt frakt hos Rockauto og posten sender deg brev om fortolling når varene ankommer hvis varene går fra usa med USPS. UPS etc. går vel direkte og de tar seg av fortolling.

Bestiller du deler med levering til Jetcarrier så booker du selv flyfrakt eller båtfrakt og du fyller selv ut tollpapirer på siden dems. Da kommer varene rett i postkassa di og faktura på frakt, moms og toll (ikke toll på bildeler) fra Jetcarrier.

Som du ser hos Rockauto så har de en "core charge" som betyr at du må betale det ekstra hvis ikke du returnerer den gamle. Fra norge blir ikke det aktuelt pga frakt.

Ved vareverdi over 200kr må du betale moms av vareverdien + frakt om jeg ikke husker feil.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider