Gå til innhold

Dempere ?

partypulp

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm kontakta simco nå.. de sa at koni ikke lager dempere til P10.

Men hva kjører andre her på formumet på ?

Noen som har noen dempere de kan anbefale på det sterkeste ?

Jeg vil kanskje senke litt. men ha muligheten til å løfte litt opp når vintern kommer.. Men dempere i første omgang..

Er ute etter noe som gjør at bilen ligger smooth på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da lommeboken sier noe annet enn viljen blir jeg nødt til å droppe nye dempere iår..

Men Jeg har lyst å senke uanset.

Derfor tenkte jeg kjøpe noen senkefjærer.. H&R.

Noen som vet hvordan dette blir med originale dempere ?

De senker vel 30 mm eller noe.. men SRI er vel "dempet" fra før av.? Betyr dette at jeg må kjøpe nye dempere.. eller går det kun å bytte fjærer ?

Jeg lurer også på hvor man får tak i billige sånne, og noen som setter de på for meg for en billig penge..

Help! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oddemann

har bestilt bilstein sport dempara, noken som har prøvd noke sånt med cobra fjører??

Hvordan er cobra fjørene??? hvor mye senker dem? hvor mye klaring er det mellom hjul og hjulbuene dine?

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Hmm Nissan norge har sluttet å importere H&R...

Hvor har folket her kjøpt sine, og pris ?

Når det gjelder H&R komplett senkesett , selger dem det i Drammensområdet. Jeg fikk en som jobber på Bilhuset Matheson&Enger til å ringe rundt for meg. Det var 35 mm senking og garanti i 5 år. Da får du fjær og støtdempere til 6300 kr. Jeg skal senke bilen 40 mm så det var ikke aktuelt.

Ellers har vi Sørensen &Balchen som selger komplett senkesett (Sach eller noe annet) til 4800 kr. Mekonomen kunne skaffe komplett senkesett til 5000 kr, husker ikke akkurat hvilket merke det var.

Jeg kjøpte heller komplett senkesettet mitt hos Ast Performence til 6000 kr. Da får jeg korte dempere fra Eichbach noe som er bra og da ser man tydelig at bilen er senket. Det er Tuv papirer på alt og man slipper krangling med biltilsynet.

Jeg er så heldig at jeg kjenner flere bilopprettere fra andre land her i Oslo området(Ensjø-Helsfyr-Galgaberg). For å si det slik du sparer mye penger hos dem enn Nissan verksteder. Kvaliteten er også god. Han som skal senke bilen min vil gjøre det gratis for meg siden han fikk oppdraget med å style bilen min.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne linken ofte når jeg skal lete etter ting til bilen. Den har vært nyttig for meg.

http://www.tuningtracker.com

Du har nesten oversikten over alle stylingsfirmaer og pluss litt mer.;)

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Hmm Nissan norge har sluttet å importere H&R...

Hvor har folket her kjøpt sine, og pris ?

Pole Position og Powerzone selger hvertfall H&R.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- for jobben er ikke gale vil jeg påstå. Du må omtrendt skru i fra hverandre halve bilen for å bytte de forran. Bare flaks at jeg skulle bytte mansjetter på bilen uka etter at vi skulle senke min så vi fikk han som bytta mansjettene om å sette de på siden fjærene var ute da. Bak går unna.

PS. Husk at du må ta forstillingskontroll på bilen etter at den er senka.. Jeg skulle egentlig ha min på service uka før min ble senka, men så ble mekanikeren syk og måtte ta det uka etter :) Kontrollen var i serviceprisen... ca 1000,- spart der å.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider