Gå til innhold

Instrumentklokker i klassisk utførelse. Forslag?

Ranger emnet

galro

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg kjøpte bilen min hadde den et sett med forskjellige instrumentklokker (à la oljetrykksmåler os.v.). Disse var i svært billig utførelse og passet heller ikke inn med resten av interiøret. Stedet der disse instrumente er plassert, var det opprinngelig lagd plass for en radio. Bilen min er såpass gammel nå at disse radioene er omtrent umulige å få tak i, og dashbordet med ferdig hull til radio/instrumenter blir derfor relativt tomt uten noe.

Jeg lurte derfor på om noen hadde forslag til instrumentklokker som kunne passe bedre på en 70-tallsbil?

Området er rundt 30cm bredt. Klokkene må kunne festes i overkant. De kan godt komme fra andre bilmerker/-modeller, men da må de være uten noe logo som f.eks. alfa romeo eller Corvette. Helst et slikt sett med tre stk.

3056332572_680df05ac7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse? :)

Eirik

Jeg synes de ser litt for "moderne" ut. Jeg innbiler meg at Alfa Romeo har brukt noe ligende det egentlig er ute etter. Litt mer jern og tre på en måte.

til trådstarter: har du BMW e9 på bildet ditt?:O

vi har noen e9'r, det er gullalderen til BMW.

hva har du eventuelt? 3.0Si eller?

Bilen min er en 1974 3.0si. Det er også den som har stått modell på bildet.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de ser litt for "moderne" ut. Jeg innbiler meg at Alfa Romeo har brukt noe ligende det egentlig er ute etter. Litt mer jern og tre på en måte.

Bilen min er en 1974 3.0si. Det er også den som har stått modell på bildet.

;)

dæven så arig:) elsker e9. Har en ex-banebil med en del csl-detaljer og perlemor-lakk. Trimma 3.0 i den med to dobble..Den har jeg tenkt til å ha inn bur,racingstoler og sette tilbake omtrent slik den var før(sitter originalt interiør i den nå)

Noen andre deler du trenger? har en 3.0si turbo delebil, motoren skal vi ha selv. Kan høre med fattern om han vil selge noe hvis du trenger noe deler.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven så arig:) elsker e9.

3.0si er e3-karrosseriet. Altså sedanen, ikke kupé-varianten. Du tenker sikkert på 3.0cs.

For øvrig er det meste av tingene som er feil/mangler med min karroseriarbeidd, og det gjør jeg selv. Trenger egentlig ingen nye deler for det. ;)

Autometer, har mange forskjellige serier med instrumenter, mange som ser litt gammeldagse ut også.

http://www.autometer.com

Se der, ja. Så kjapt innom siden der nå, og det så ut til å ha en god del som kan brukes. Flere forslag er likevel velkommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0si er e3-karrosseriet. Altså sedanen, ikke kupé-varianten. Du tenker sikkert på 3.0cs.

.

ja, såklart, tenkte litt for mye på e9 jeg hehe.. er klar over det.

Hehe, det blir bra:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har AutoMeter Z-Series målere i Pontiac'en.

(Har tenkt å farge nålen i speedometer osv i samme farge som nålene i målerene har)

Hei.

Jeg tror faktisk jeg så på akkurat de inne på siden som ble linket til over her. Det er to problemer jeg ser sånn umiddelbart med dem: De ser alt for småe ut til å passe med resten av intriøret rundt. Nå ser det ut til at man kan kjøpe de i en litt større størelse, og da forsvinner jo det punktet; De er heller ikke festet til noe. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal greie å lage noe festegreier selv, så jeg ser helst at de er festet til noe i likhet med de eiriksmil viste her oppe.

Forresten flott og velholdt interiør!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tror faktisk jeg så på akkurat de inne på siden som ble linket til over her. Det er to problemer jeg ser sånn umiddelbart med dem: De ser alt for småe ut til å passe med resten av intriøret rundt. Nå ser det ut til at man kan kjøpe de i en litt større størelse, og da forsvinner jo det punktet; De er heller ikke festet til noe. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal greie å lage noe festegreier selv, så jeg ser helst at de er festet til noe i likhet med de eiriksmil viste her oppe.

Forresten flott og velholdt interiør!

:)

De du har på det bildet du la ut er 52 mm, så du kan jo plukke de ut og kjøpe Z-series til å ha der. Men de finnes i større størrelse mener jeg å huske ja.

Det er en "bøyle" på baksiden som du setter på etter du har tredd instrumentet inn i hullet, for så å sette på og stramme 2 små skruer, så sitter den fast.

atm-2654.jpg

(Du ser den blanke "bøylen" på høyresiden på bildet.

Du får kjøpt holder for innstrumenter på bildema.

Se her, eller her :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider