Gå til innhold

Audun´s Omega B

Ranger emnet


Omega b

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dei felgane der er perfekte til Omega! Fleire bilder av dei:)?

Kor du kjøpte dei og evt. pris?

 

Kjøpte de privat og brukt for snart 5år siden for 15000kr. Ikke gode å få tak i nei, men må på brukt markedet.

 

Se om jeg får noen bilder av de i morgen.

 

De begynner å bli "sandblåste" i eikene osv så tenkte å levere de inn for lakkering og evt høyglanspolert kantene :D

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av sommer felgene Steinmetz 8,5"x18 235/40/18fremme 10"x18 265/35/18 bak

 

297673.jpeg

297674.jpeg

297675.jpeg

 

Noen som vet om noen andre helst på vestlandet som reparerer/lakkerer/høyglanspolerer en disse 2

 

http://dekksjekk.no/produkter.php?subaction=showfull&id=1180533244&archive=&start_from=&ucat=5&

http://www.ont-as.no/index.html

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var toppakkningen min gåen tydeligvis. Hadde en vann lekasje i bypass ventilen på kjøle annlegget og kjørte en uke på rent vann regner med at det er det som har fått toppen til å leke litt en eller annen plass.

 

Har bestilt et komplett pakknings sett/m bolter til alt av deler på/i toppen.

Bestilte i samme slengen nye eksos og innsugs ventiler. Gidder ikke å slipe de gamle opp, da jeg fikk de så billig :pimp

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg startet med skru av toppen. Har aldri gjordt noe liggnende før, ganske masse arbeid faktisk. Mer eller mindre ALT utenom blokka måtte røskes ut for å få den ut.

 

(mobil bilder)

 

innsug topp deksel og alt av ledninger og slanger av

 

 

21122008176.jpg

 

 

Register og kammer av

 

 

22122008179.jpg

 

 

Å der var endelig toppen av

 

 

22122008180.jpg

 

Noen som vet hvordan ventilene løsnes for skifting av tettninger og ventiler??

 

 

22122008183.jpg

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 lapper? Jeg betalte ca. en tusing for full pakke når jeg bytta toppakningen.

Såvidt jeg vet krever fjerning av ventilene spesialverktøy for spenning av fjærene. Skal man først levere den til planing er det ikke sikkert fagmannen tar så mye ekstra for å ta tettingene.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bare levert toppen til trykk testing,slipning,og bytta av tettinger. koster ikke mere en 3-4 lapper.

 

Har hørt så lenge toppen ikke er skeiv er det ikke nødvendig med planing?

Men 3-4 lapper hørtes mye ut. Kan kjøpe en ny overhalt topp med alt av ventiler, tettinger osv skiftet for den prisen.

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så lenge toppen ikke er skeiv er det ikke nødvendig med planing?

 

Derom strides de lærde. Noen sier at det bare skal gjøre hvis den er synlig skeiv, mens andre sier at alutopper alltid skal planes. Når jeg tok toppen tenkte jeg som så at det var like greit å gjøre det skikkelig når det først ble gjort.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår