Gå til innhold

Passat vs Bora vs A4

Ranger emnet

Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg Trenger deres hjelp til å velge min neste bil grunnet mer plassbehov. Det står mellom de som står i overskriften. Hvilken av disse bilene anbefales?hvordan er det med driftsikkerhet og hvilke feil er vanlige på disse bilene?

Har vel tenkt å legge ut mellom 80-95000kr.

Noen som har noen forslag eller meninger.

På forhånd Tusen Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Eh..det slo deg aldri at han mente VW Bora? Siden han har nevnt to andre VAG modeller.

A4 og Passat er så og si samme bilen, laget på samme plattform. Og de får man som stasjonsvogn ettersom du nevner plassbehov.

Forstillinga på de bilene er svake, men Audi/VW kjørte utvidet garanti på deler av den, så de fleste biler burde ha fått byttet dette. Ellers får du billige sett (som er forsterka) på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..det slo deg aldri at han mente VW Bora? Siden han har nevnt to andre VAG modeller.

A4 og Passat er så og si samme bilen, laget på samme plattform. Og de får man som stasjonsvogn ettersom du nevner plassbehov.

Forstillinga på de bilene er svake, men Audi/VW kjørte utvidet garanti på deler av den, så de fleste biler burde ha fått byttet dette. Ellers får du billige sett (som er forsterka) på eBay.

mente selvfølgelig vw Bora. har ikke behov for stasjonsvogn. Fordi akkurat nå kjører jeg en 3-dørs peugeot 206 som blir altfor liten for mitt behov. Må alltid ut og inn av bilen når jeg skal ha folk baki. Veldig trangt i bilen også. lite bagasjeplass forhold til vanlig sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

- Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt

- Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T

Det er de mest vanlige feilene. Sentrallåsen har også en tendens til å klikke i visse tilfeller, da er det dårlig kontakt med en mikrobryter på bakluka som ofte er synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider