Gå til innhold

Noen tekniske spørsmål

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Har noen tekniske spørsmål for Scorpioen min..

1. Bilen trekker til siden når jeg kjører rett fram, i dette tilefelle til høyre. Ikke mye, men den drar liksom et par grader til høyre om jeg ikke holder igjen rattet. Hva er det som gjør dette? Kan også nevne at rattet er litt skeivt, men etter det jeg har lest er det bare en sentrering som skal til her.

2. Sliter med et irriterende problem med at det napper litt i hele bilen når jeg slipper gassen når bilen er i gir. Det kommer også en slags lyd av metall da. Fant fort ut at det var slark i mellomakslinga og det er samme lyd som når jeg sjekka mellomakslinga for slark. Hva er det som er "gåent" eller slitent, hardykobling, foringer, oppheng? Er det verdt å fikse eller er det mer lønnsomt rett å slett å kjøpe en mellomaksling fra huggern?

3. Skal skifte kasse på bilen min snart, å tenkte å skifte clutchen samtidig. Ser at dem selger et sett på Mek til 1700kr, hva inneholder dette? Inneholder den også utløserlager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Kan være alt fra lite lufttrykk til bremser som henger. Siden du sier at rattet er skeivt, vil jeg tippe på noen foringer/ledd/kuler..

2: Mest sannsynlig hardykoblingen om du har dette, eller kryss i mellomakslingen. Når du sjekka den for slark, så du vel hvor det ga etter? Er det kryss, er det aller letteste å kjøpe en brukt fra huggeren dersom du ikke har verktøy til å presse på nytt kryss.

3: Settet inneholder som oftest trykkplate, clutchlamell og utløserlager. Kan også kun inneholde de 2 siste..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider