opelduude Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Astra 00 1.6 stv Når jeg svinger så kommer den en høyfrekvent pipelyd fra høyre framdekk. Noen som har opplevd det samme. Kan være en stein inni der. Det kan være hjul-lageret???:cab Edit: Hører det godt om jeg rygger og svinger kraftig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 kan også være bremseklossene. lenge siden dem ble byttet? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 kan også være bremseklossene. lenge siden dem ble byttet? Nei, de ble byttet i sommer. Kan det være noe med servoen? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brumlebil Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 har hatt lignende problem på min astra, riktignok på høyre bakdekk. dette kom rett og slatt pga at bremsestemplet var kaputt. ville ikke slippe opp ordentlig etter bremsing. dermed blei klossene liggende og file på skiva, og det peip noe helt jævlig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 kan være bremser som henger, selve bremseskjoldet som ligger å tar borti skiva, har du skifta klosser men ikke skiver så vil det hyle for da tar slipekanten på skiva borti de nye klossene med andre ord du kan file en kant på klossene så dem passer bedre... værstefall kan det være gåent hjullager... ELLER så kan det være lite belegg igjen på klossene, mange klosser har en "indikator" som er en liten tapp som stikker ut av klossen å mot bremseskiva så når du nærmer deg lite klosser igjen så ligger den å skraper borti skiva for å varsle om lite belegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Bremseklossene er det tydeligvis ikke da, siden de er byttet sist sommer. Hvis det er kanten på skiva som sørger for hylinga, kan du langt på vei fjerne den ved å spenne et hoggjern mot den og rotere bremseskiva noen runder. Var dette en mekanikerkompis av meg gjorde på bilen vår da han bytta klosser på den like før vi solgte den, funka som rakkern det =) Mvh A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg