audi_a4-1,8tq Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Hei! Oppdaga i dag at LMM'en min var gåen. Men lurer på hva det kan skyldes? Har K&N luftfilter, tror det er meninga det skal vere olje insatt(?), men har aldri kikka på det! Fikk også opplyst fra forrige eiger at der ikke er kat eller race-kat på bilen, kan det ha noe å si for LMM'en? Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Har hvertfall hørt at gåen LLM kan gjøre at kat. ryker (hørte dette om 1.8t), men om en bil uten kat kan gjøre at LLM ryker er jeg usikker på. Det er hvertfall HELT vanlig at LLM ryker på disse bilene når du monterer åpent filter. Vanlige grunner er at oljen fra filteret setter seg på LLM, eller at filteret står montert rett på LLM. Verkstedet mitt sa hvertfall at det var tryggere hvis du hadde et alu-rør mellom LLM og filteret. Slik at luften får lengre vandring. Gjort er gjort, ny LLM koster 1300 hos møller, +560 i depositum til du leverer inn den gamle. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet November 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Haansi skrev: Har hvertfall hørt at gåen LLM kan gjøre at kat. ryker (hørte dette om 1.8t), men om en bil uten kat kan gjøre at LLM ryker er jeg usikker på. Det er hvertfall HELT vanlig at LLM ryker på disse bilene når du monterer åpent filter. Vanlige grunner er at oljen fra filteret setter seg på LLM, eller at filteret står montert rett på LLM. Verkstedet mitt sa hvertfall at det var tryggere hvis du hadde et alu-rør mellom LLM og filteret. Slik at luften får lengre vandring. Gjort er gjort, ny LLM koster 1300 hos møller, +560 i depositum til du leverer inn den gamle. Hmm.. Takker:) Da blir det å kjøpe BSR sitt luftfilter kit, og et alu-rør på biltema;) Men fortsatt usikker på det med kat'en:/:confused: Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Kat'n skal ikke ryke av å ha åpent luftfilter. Skulle den tette seg noen gang, da fjerner du bare innmaten:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Katn kan tette seg igjen hvis du kjører med åpen dump, blir feil bensinblanding.... ;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 mordi87 skrev: Katn kan tette seg igjen hvis du kjører med åpen dump, blir feil bensinblanding.... ;) Ja, men jeg har ikke kat i det hele tatt:p forrige eiger har tatt den vekk! Har orginal resirk ventil.. men det jeg lurer på er: Kan det å kjøre UTEN kat ta knekken på LMM? Edit; Møller Ålesund har nå bekreftet at det å kjøre uten katalysator har ingenting å si for LMM'en:) Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg