Gå til innhold

Gåen LMM

Ranger emnet

audi_a4-1,8tq

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppdaga i dag at LMM'en min var gåen. Men lurer på hva det kan skyldes?

Har K&N luftfilter, tror det er meninga det skal vere olje insatt(?), men har aldri kikka på det!

Fikk også opplyst fra forrige eiger at der ikke er kat eller race-kat på bilen, kan det ha noe å si for LMM'en?

xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvertfall hørt at gåen LLM kan gjøre at kat. ryker (hørte dette om 1.8t), men om en bil uten kat kan gjøre at LLM ryker er jeg usikker på.

Det er hvertfall HELT vanlig at LLM ryker på disse bilene når du monterer åpent filter. Vanlige grunner er at oljen fra filteret setter seg på LLM, eller at filteret står montert rett på LLM. Verkstedet mitt sa hvertfall at det var tryggere hvis du hadde et alu-rør mellom LLM og filteret. Slik at luften får lengre vandring.

Gjort er gjort, ny LLM koster 1300 hos møller, +560 i depositum til du leverer inn den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haansi skrev:
Har hvertfall hørt at gåen LLM kan gjøre at kat. ryker (hørte dette om 1.8t), men om en bil uten kat kan gjøre at LLM ryker er jeg usikker på.

Det er hvertfall HELT vanlig at LLM ryker på disse bilene når du monterer åpent filter. Vanlige grunner er at oljen fra filteret setter seg på LLM, eller at filteret står montert rett på LLM. Verkstedet mitt sa hvertfall at det var tryggere hvis du hadde et alu-rør mellom LLM og filteret. Slik at luften får lengre vandring.

Gjort er gjort, ny LLM koster 1300 hos møller, +560 i depositum til du leverer inn den gamle.

Hmm.. Takker:)

Da blir det å kjøpe BSR sitt luftfilter kit, og et alu-rør på biltema;)

Men fortsatt usikker på det med kat'en:/:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mordi87 skrev:
Katn kan tette seg igjen hvis du kjører med åpen dump, blir feil bensinblanding.... ;)

Ja, men jeg har ikke kat i det hele tatt:p forrige eiger har tatt den vekk!

Har orginal resirk ventil.. men det jeg lurer på er:

Kan det å kjøre UTEN kat ta knekken på LMM?

Edit;

Møller Ålesund har nå bekreftet at det å kjøre uten katalysator har ingenting å si for LMM'en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider