Gå til innhold

Ulyd i clutch

Ranger emnet

IronHorse

Anbefalte innlegg

Heisann;)

Jeg var nettopp ute og kjørte da det begynte å laga sånn file lyd av clutchen min. FK maskin med m47 kasse og sachs trykkplate.

den lyden har vært der ett par ganger når bilen er kald, men ikke når jeg har kjørt. nå kommer lyden mens jeg holder kløtsjen inne. uansett om bilen er i gir eller ikke.

Hva tror dere det kan være? prøvde å søke men fant ikke svar:S

Mvh Anders;)

Ps! det er snø her jeg bor, og jeg har lekt meg litt mye, viss det har noe å si.

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok den hylsen som espen_mg nevner over.

Hylsa vil KUN lage lyd når clutchpedalen er trykket inn

(dvs at motor går, men bil står i ro. eller at motor og gir har forskjellig turtall)

Hylsa vil ikke gi fra seg lyd så lenge motor og gir har samme turtall (dvs at clutchpedalen er ute)

Sett inn lager i veiva, da forsvinner lyden.

På bildet under ser du lageret (POS 26), dette lageret må du sette inn som erstatning for hylsa som sitter i B230FK/FT.

hylsa og lageret har samme mål, både bredde/indre diameter/ ytre Diameter. Mener å huske at lageret heter SKF 6202rs

lageriveiv26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger jo ikke være det som er feilen. det ser du jo med en gang om du tar ut girboksen, noe du kanskje må gjøre uansett om du mistenker utløselagret også.

Om du VET at det ikke var automat da FK'n sto i en 940, så er det nok ikke problemet.

Ville først prøvd det oeb skriver ovenfor her, om det ikke hjelper, så må du nok av med boksen og se inni der. Da ser du fort hva feilen er tenker jeg.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger jo ikke være det som er feilen. det ser du jo med en gang om du tar ut girboksen, noe du kanskje må gjøre uansett om du mistenker utløselagret også.

Om du VET at det ikke var automat da FK'n sto i en 940, så er det nok ikke problemet.

Ville først prøvd det oeb skriver ovenfor her, om det ikke hjelper, så må du nok av med boksen og se inni der. Da ser du fort hva feilen er tenker jeg.

fken stod på en m90kasse. skal prøve wairen. har justert på den før, men pedalen har ikke rørt seg. pleide å justere wairen når clutch pedalen ble nærmere gulvet viss du sjønner;) og det er den ikke nå.

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hylsa står nok i veiva di, men du trenger det lageret.

delenr hos volvo er: 181799, finnes sikkert hos bcb, men finnes nok hos din lokale jernvarehandler

okei;) får bestille ett lager da;) greit og sjekke det viss jeg må ned med kassa;)

Takker for svar;) skal gi beskjed viss jeg finner ut av det:)

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider