Gå til innhold

Audi A6(Bilkjøp)

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe. Ja må nok høre fleres mening før jeg bestemmer meg. hvor finner jeg audi og vag gutta. Noen spesiell grunn til at jeg ikke burde høre på buskmann? har prøvd på audi forumet, men fikk ingen svar.

 

Heisann, faren min har en identisk en.

 

Vi kjøpte den da den hadde ca 90 000 på telleren.

 

Den har nå 215 000 og har vært 8 ganger Ålesund-Bosnia.

Dette er da 300mil hver vei.

 

Motoren er skuddsikker maskin som ikke har dryppet en dråpe olje.

Da snakker jeg om 1.8T maskina.

 

Dette kommer selvsagt også an på forrige sjåfør.

 

Større feil jeg kommer på er låsemekanismen på førersiden, abs og spesielt forstilling.

 

Ellers er det tut og kjør.:)

 

Lykke til på søken!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr under bruktimport iallefall. Eg har vore på eit verksted og sett ein Audi A6 med v6 motor og 2 turboar. Begge turboane var havarerte og nokre ledningar som måtte bli bytta ut pga at dei ikkje tålte varmen heilt inntil motoren. Den bilen var bruktimportert frå Tyskland. Motoren fekk også ein overhaling. Reprasjonen trur eg kosta 60 000 kr.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en A6, 98 mod, 1,9 tdi med manuell kasse og er knallfornøyd med bilen. God komfort og med et forbruk på rundt 0,7 l/mila på bykjøring.

 

Eneste negative med A6 vil jeg si er forstillingen. Med stag som blir slitt relativt hyppig. Stagene hver for seg er ikke veldig kostbar, så om man kan skru litt bil er det ingen problem å bytte disse delene selv.

 

Dersom du er ute etter A6 av typen mellom 98-04 ville jeg holdt meg til 1,8T eller 1,9tdi motorene med manuell kasse. Da 2,5tdi motoren er noe plaget med kammene i toppen. Automatkassen har også vært av varierende kvalitet.

 

Er du ute etter en A6 med 2,5tdi og automat ville jeg vært veldig nøye med å finne en bil hvor serviceheftet er fulgt til punkt og prikke. Gjerne også med dokumentasjon på bytte av olje og filter på automatkassen.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en A6, 98 mod, 1,9 tdi med manuell kasse og er knallfornøyd med bilen. God komfort og med et forbruk på rundt 0,7 l/mila på bykjøring.

 

Eneste negative med A6 vil jeg si er forstillingen. Med stag som blir slitt relativt hyppig. Stagene hver for seg er ikke veldig kostbar, så om man kan skru litt bil er det ingen problem å bytte disse delene selv.

 

Dersom du er ute etter A6 av typen mellom 98-04 ville jeg holdt meg til 1,8T eller 1,9tdi motorene med manuell kasse. Da 2,5tdi motoren er noe plaget med kammene i toppen. Automatkassen har også vært av varierende kvalitet.

 

Er du ute etter en A6 med 2,5tdi og automat ville jeg vært veldig nøye med å finne en bil hvor serviceheftet er fulgt til punkt og prikke. Gjerne også med dokumentasjon på bytte av olje og filter på automatkassen.

 

Takk for svar!

 

Er ikke så veldig bilkyndig, men en kompis som er bilmekaniker og han hjelper meg mer en gjerne. Høres ut som de staga går ofte. Hvor ofte er det snakk om?en gang i året eller hver andre måned?

Er ute etter A6 98 modell 1,8T med manuell girkasse. det er det lommeboka tillater for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Er ikke så veldig bilkyndig, men en kompis som er bilmekaniker og han hjelper meg mer en gjerne. Høres ut som de staga går ofte. Hvor ofte er det snakk om?en gang i året eller hver andre måned?

Er ute etter A6 98 modell 1,8T med manuell girkasse. det er det lommeboka tillater for øyeblikket.

 

Dersom du bytter alt av stag i forstillingen samtidig vil du nok uten problemer kunne kjøre min 2-3 år før du ville måtte begynne å bytte deler igjen, men iom at man skjelden bytter deler som er i orden vil man underveis måtte bytte ulike stag, noe som fører til at man fra tid og annen er nødt til å bytte ut slitte deler. A6`en har relativt mange stag i forstillingen så intervallen for rep av forstilling er da noe høyere enn f.eks en gammel Corolla.

 

Er man int i en A6, ville jeg ikke latt denne problemstillingen være et hinder for kjøp av en A6. Som bilmekaniker vil jeg bare si at det finnes biler som er langt værre å eie enn en A6 for å si det slik.

 

Lykke til med kjøp av bil.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr under bruktimport iallefall. Eg har vore på eit verksted og sett ein Audi A6 med v6 motor og 2 turboar. Begge turboane var havarerte og nokre ledningar som måtte bli bytta ut pga at dei ikkje tålte varmen heilt inntil motoren. Den bilen var bruktimportert frå Tyskland. Motoren fekk også ein overhaling. Reprasjonen trur eg kosta 60 000 kr.

 

Nå snakker du om 2.7 Biturbo og jeg tror det neppe er det han kommer til å kjøpe uansett ;)

Men ja slike reperasjoner koster penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bytter alt av stag i forstillingen samtidig vil du nok uten problemer kunne kjøre min 2-3 år før du ville måtte begynne å bytte deler igjen, men iom at man skjelden bytter deler som er i orden vil man underveis måtte bytte ulike stag, noe som fører til at man fra tid og annen er nødt til å bytte ut slitte deler. A6`en har relativt mange stag i forstillingen så intervallen for rep av forstilling er da noe høyere enn f.eks en gammel Corolla.

 

Er man int i en A6, ville jeg ikke latt denne problemstillingen være et hinder for kjøp av en A6. Som bilmekaniker vil jeg bare si at det finnes biler som er langt værre å eie enn en A6 for å si det slik.

 

Lykke til med kjøp av bil.

 

ok. tror nok at jeg vil eie en A6. Måtte derfor bare spørre hvor ofte dette skjedde. 2-3år går greit. Som folk her på forumet la ut om bilen trodde jeg nesten at det var snakk om hver andre måned eller no.

 

Som buskmann sa om katalysatoren at den må byttes før hver eu-kontroll. stemmer det?er det dyrt på bytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser mer ut som at buskmann har lyst på en A6, men har ikke råd :)

 

Låner tråden din litt Gooner87, siden jeg vurderer en slik bil selv, bare med 2.4 og automat, 98-99 mod. Håper det går fint :)

 

Har lest en del om dårlige automatkasser på disse bilene, mye ras etc. Er det rett og slett veldig dårlig kvalitet på de, eller skyldes aller fleste ras pga. slurv med vedlikehold?

Er det "styr unna"-kasser, eller er det veldig gode kasser?

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet, er det vel egentlig ingen som anbefaler en A6 med 2,4 bensin før 2001, da den nye motoren kom. Da den gamle motoren bruker MYE bensin, og ihverfall i kombinasjon med automat, som er eneste opsjon... Såvidt jeg vet.

Regn med ihvertfall 1,3 liter per mil på pen bykjøring.

 

Men ellers så er det vel ikke så ekstremt mye feil med dem.

Men forstillingen er visstnok ikke den sterkeste typen, dørlåser er vel også litt underlige. Mer vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår