Gå til innhold

Chevy...Pontiac...?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Bilverden er sannelig i forandring om dagen...de store bilkonsernene må spare inn på utviklings kostnader og bygger biler over felles platformer...surfa innom:

http://www.chevrolet.com/

og fant ut at nye Chevrolet Malibu er bygd på Opel Vectra....

men er jo faktisk styggere...

thumb_lt.jpg

Og på: http://www.caranddriver.com/

fant jeg ut at den nye Pontiac GTO som blir bygd i Australia av Holden er bygd på Opel Omega...

GTO`en er forresten ingen dum bil med LS1 motor på 350hk og kan fåes med 6tr. man. til en pris av ca. 34k $ dvs. med dagens kurs, 6,64 , blir det 226 000kr....det hadde vært noe det..:D

Er vel ikke helt over begeistra over utseende...kunne jo vert hvilken som helst japse bil...mangler litt særpreg:rolleyes:

1132003162057.jpg

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pontiac Lemans fra 80 tallet er Opel Kadet

Forøvrig er nå min mening at Pontiac døde rimelig ut da de sluttet å lage egene motorer (motor=V8). Hva skal man med en bonneville med feiljulstrekk og V6 er?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er nå min mening at Pontiac døde rimelig ut da de sluttet å lage egene motorer (motor=V8).

Er nå ikke så gæern siste generasjon Firebird med LS1 heller da...

Hva skal man med en bonneville med feiljulstrekk og V6 er? [/b]

Nei det kan du si!!!! Misbruk av navnet.:mad:

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig (kunne tenkt meg den aller siste, den gule T/Aen), men er veldig irriterende å kjøre med Chevrolet motor I Trans AMen, Fra 1973 til 1980 kunne du i det minste være sikker på at du kjørte fra alt av Camaroer og Corvetter med Trans Amen(orginale).

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider