NoFear^^ Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Jeg har kast i reimhjulene som sitter på veiva. Det er på en diesel. Noen som har vært ut for det samme eller vet om noen tips til hva jeg bør gjøre? Skifte reimhjul og det blir bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Er reimhjulet løst ellernoe da eller? At det er slitt? Vet det skjedde på en SRT-10 der jeg bor, men den har jo "litt" mer krefter enn en Golf... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear^^ Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 De er satt til nok så det er nok ikke der problemet ligger. Men kan reimhjul slå seg og bli skjeve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Hva kan ha kommet opp i der da? Men skal du ha det av og bytte elns, så ser du jo om det er løst, skjevt eller hva det nå kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear^^ Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Ser ikke ut som det har tatt oppi noen ting heller. Det har bestandi vært sånn mens jeg har hatt bilen, men det har blitt verre virker det som. Det kviner endel også. Er nok den som strammer dynamo og vannpumpa som gjør det til. Er fjærbelasta den stramming så den hopper litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear^^ Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Nå har jeg plukka av reimhjulene og starta motoren for å se om det var det tannhjulet som reg.reima går på. Der var det kast så vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 kan være kilen til veiva/hjula som begynner å bli slitt. Eller rettere sagt selve veiva. På disse motorene har de en tendens til å spise opp deler av veiva og til slutt lage skikkelig krøll. I og med at du har diesel, så kan du få total havari. La en med kjennskap til motorer plukke av hjulet og se om dette stemmer. Er dette riktig, så må nok reimhjul, veiv og kilen byttes. Bedre enn ventilkræsj. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear^^ Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 kan være kilen til veiva/hjula som begynner å bli slitt.Eller rettere sagt selve veiva. På disse motorene har de en tendens til å spise opp deler av veiva og til slutt lage skikkelig krøll. I og med at du har diesel, så kan du få total havari. La en med kjennskap til motorer plukke av hjulet og se om dette stemmer. Er dette riktig, så må nok reimhjul, veiv og kilen byttes. Bedre enn ventilkræsj. Men tenkte ikke at kilen skulle lage kast for den skal jo bare få med tannhjulet rundt sammen med akslingen. Trodde det var såpass bra passning på veiva at den ikke skulle klare å krølle seg eller ka jeg skal si. Det blir kostbart og mye arbeid å bytte veiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Tviler vel egentlig på at veiva bør byttes, men endel hjul og pakninger skal byttes iforbindelse med regreimskifte, så det er mulig noen har vært litt kjapp i arbeidet ved ett slikt bytte. Tror du skal la bilen stå ja til du får fikset det, ett lite hopp på regreima di vil si at du kan begynne å titte etter byttemotor til en prislapp kr 10-15000-, ;) Hvilken motortype er det? Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Var borti dette på en Passat der en kompis av eier hadde skifta reg-reim, der hadde de ikke skrudd til reimhjul skikkelig, dette hadde løsna og veiva hadde blitt skadet/slitt så både reg-reimshjulet og viftereimhjul kasta. I ett slikt tilfelle bør veiv, reimhjula(på veiva) og registerreima skiftes( denne bilen kom inn pga slakk/hoppa over registerreim, grunnen til dette var kastet). Men om du har sett feil, så kan det være så enkelt som at reimhjulet må skiftes, disse er ofte 2-delt med gummi i mellom for å dempe torsjonssvingninger, om gummien løsner kan det kaste. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear^^ Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Tviler vel egentlig på at veiva bør byttes, men endel hjul og pakninger skal byttes iforbindelse med regreimskifte, så det er mulig noen har vært litt kjapp i arbeidet ved ett slikt bytte. Tror du skal la bilen stå ja til du får fikset det, ett lite hopp på regreima di vil si at du kan begynne å titte etter byttemotor til en prislapp kr 10-15000-, ;) Hvilken motortype er det? Vet ikke om det er gjort dårlig arbeid når reg.reim ble byttet sist. Det har vært sånn ganske lenge så en dag smeller det garantert sånn som det er, men det kan være lenge til det. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en motor til 15000 når jeg kjøpte bilen for 2 år siden for 18000 :P Men en motor på huggern var det 3000-5000 tror jeg det kosta. Det er snakk om 1,9D. Hvis det blir motorbytte skal jeg undersøke om det går an å skifte til TDK eller noe sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear^^ Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Var borti dette på en Passat der en kompis av eier hadde skifta reg-reim, der hadde de ikke skrudd til reimhjul skikkelig, dette hadde løsna og veiva hadde blitt skadet/slitt så både reg-reimshjulet og viftereimhjul kasta.I ett slikt tilfelle bør veiv, reimhjula(på veiva) og registerreima skiftes( denne bilen kom inn pga slakk/hoppa over registerreim, grunnen til dette var kastet). Men om du har sett feil, så kan det være så enkelt som at reimhjulet må skiftes, disse er ofte 2-delt med gummi i mellom for å dempe torsjonssvingninger, om gummien løsner kan det kaste. Når jeg var av med reimhjulene så starta jeg den opp for å sjekke om det var kast i den som går på reg.reim å den kasta. Både reg.reimhjulet og skruen som holder den. Jeg Sjekka at den satt å det gjorde den. Men reimhjulene kan også være kast i + at det er kast i veiva på tuppen der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.