Gå til innhold

Kast i reimhjul

Ranger emnet


NoFear^^

Anbefalte innlegg

kan være kilen til veiva/hjula som begynner å bli slitt.

Eller rettere sagt selve veiva. På disse motorene har de en tendens til å spise opp deler av veiva og til slutt lage skikkelig krøll.

I og med at du har diesel, så kan du få total havari.

 

La en med kjennskap til motorer plukke av hjulet og se om dette stemmer.

Er dette riktig, så må nok reimhjul, veiv og kilen byttes.

Bedre enn ventilkræsj.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være kilen til veiva/hjula som begynner å bli slitt.

Eller rettere sagt selve veiva. På disse motorene har de en tendens til å spise opp deler av veiva og til slutt lage skikkelig krøll.

I og med at du har diesel, så kan du få total havari.

 

La en med kjennskap til motorer plukke av hjulet og se om dette stemmer.

Er dette riktig, så må nok reimhjul, veiv og kilen byttes.

Bedre enn ventilkræsj.

 

 

Men tenkte ikke at kilen skulle lage kast for den skal jo bare få med tannhjulet rundt sammen med akslingen. Trodde det var såpass bra passning på veiva at den ikke skulle klare å krølle seg eller ka jeg skal si.

Det blir kostbart og mye arbeid å bytte veiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler vel egentlig på at veiva bør byttes, men endel hjul og pakninger skal byttes iforbindelse med regreimskifte, så det er mulig noen har vært litt kjapp i arbeidet ved ett slikt bytte.

 

Tror du skal la bilen stå ja til du får fikset det, ett lite hopp på regreima di vil si at du kan begynne å titte etter byttemotor til en prislapp kr 10-15000-, ;)

 

Hvilken motortype er det?

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti dette på en Passat der en kompis av eier hadde skifta reg-reim, der hadde de ikke skrudd til reimhjul skikkelig, dette hadde løsna og veiva hadde blitt skadet/slitt så både reg-reimshjulet og viftereimhjul kasta.

I ett slikt tilfelle bør veiv, reimhjula(på veiva) og registerreima skiftes( denne bilen kom inn pga slakk/hoppa over registerreim, grunnen til dette var kastet).

Men om du har sett feil, så kan det være så enkelt som at reimhjulet må skiftes, disse er ofte 2-delt med gummi i mellom for å dempe torsjonssvingninger, om gummien løsner kan det kaste.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler vel egentlig på at veiva bør byttes, men endel hjul og pakninger skal byttes iforbindelse med regreimskifte, så det er mulig noen har vært litt kjapp i arbeidet ved ett slikt bytte.

 

Tror du skal la bilen stå ja til du får fikset det, ett lite hopp på regreima di vil si at du kan begynne å titte etter byttemotor til en prislapp kr 10-15000-, ;)

 

Hvilken motortype er det?

 

Vet ikke om det er gjort dårlig arbeid når reg.reim ble byttet sist. Det har vært sånn ganske lenge så en dag smeller det garantert sånn som det er, men det kan være lenge til det.

Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en motor til 15000 når jeg kjøpte bilen for 2 år siden for 18000 :P

Men en motor på huggern var det 3000-5000 tror jeg det kosta.

Det er snakk om 1,9D. Hvis det blir motorbytte skal jeg undersøke om det går an å skifte til TDK eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti dette på en Passat der en kompis av eier hadde skifta reg-reim, der hadde de ikke skrudd til reimhjul skikkelig, dette hadde løsna og veiva hadde blitt skadet/slitt så både reg-reimshjulet og viftereimhjul kasta.

I ett slikt tilfelle bør veiv, reimhjula(på veiva) og registerreima skiftes( denne bilen kom inn pga slakk/hoppa over registerreim, grunnen til dette var kastet).

Men om du har sett feil, så kan det være så enkelt som at reimhjulet må skiftes, disse er ofte 2-delt med gummi i mellom for å dempe torsjonssvingninger, om gummien løsner kan det kaste.

 

Når jeg var av med reimhjulene så starta jeg den opp for å sjekke om det var kast i den som går på reg.reim å den kasta. Både reg.reimhjulet og skruen som holder den. Jeg Sjekka at den satt å det gjorde den. Men reimhjulene kan også være kast i + at det er kast i veiva på tuppen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår