ice3d Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Jeg har lappen på tung lastebil. Noen ganger kunne jeg ha hatt bruk for busslappen også. Jeg vet man må ta en egen teoriprøve og oppkjøring for buss. Men er flere obligatoriske timer/kurs som må til for å få D? :rolleyes: Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Jeg tok c-lappen i militæret og avtalte privat med kjørelæreren om å ta D i tillegg. Dermed hadde vi et par vanlige timer først (bli kjent med bussen) og hadde oppkjøring samme dag. Men kommer vel ann på hvor lenge siden du tok c. Husker ikke hvordan det var med helsesjekken, om c og d var felles der, hvis du ikke har den må du ta ny. (og hvor lenge siden da…) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Hvordan blir det andre veien da? jeg har D og vil ha CE... :D Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Kommer vel ann på kjørelæreren også… Men også hvor lenge siden du tok lappen. De vurerer også gjerne hvor aktiv du har vært, kjørt buss regelmessig, bare hatt lappen. (om han skal pusse opp noe i huset… :) ) Først må du ta C, den må du da høre med kjøreskole om, men burde ikke bli så veldig dyr. CE får du da fullt løp på etterpå, sist jeg sjekket var det vel pakketilbud på rundt 26-30k kr. Hvis du da ikke har arbeidsgiver som spanderer det på deg da :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Så ingen obligatoriske timer for å ta busslappen altså? :thumb Tok C-lappen for ca 3 år sida, så trenger nok ingen ny helsesjekk. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Gyldighet er 6 måneder så må nok det jo. Spørs hva som er gyldighet på timene. Siden det er så lenge siden er det mulig du må ta full pakke. Kanskje ikke så mange vanlige timer men det kommer ann på hvor vandt du er med stort kjøretøy. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Kommer vel ann på kjørelæreren også… Men også hvor lenge siden du tok lappen. De vurerer også gjerne hvor aktiv du har vært, kjørt buss regelmessig, bare hatt lappen. (om han skal pusse opp noe i huset… :) ) Først må du ta C, den må du da høre med kjøreskole om, men burde ikke bli så veldig dyr. CE får du da fullt løp på etterpå, sist jeg sjekket var det vel pakketilbud på rundt 26-30k kr. Hvis du da ikke har arbeidsgiver som spanderer det på deg da :) Hvor finner jeg arbeidsgivere som vil spone bil og hengerlappen da mener du?? :D har aldri hørt om det jeg... Fikk påspandert busslappen av min nåværende arbeidsgiver, og skal egentlig jobbe der i ett og et halvt år til minimum grunnet dette. (eller betale kr. 10 000) Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Kommer jo veldig ann på situasjonen. F.eks leste jeg på vg i går om nettbuss som spanderer lappen mot tid som arbeidende der. Det du da må finne er et selskap som trenger sjåfører og har problemer med å få tak i. Hvordan det er i Trondheim har jeg ikke peiling på ( ikke at jeg har den oversikten her nede heller). Det er nok mer mangel på buss-sjåfører enn lastebil sjåfører, men kan fremdeles være mulighet. En annen mulighet er jo å ta C lappen selv og så se om et firma er interessert i å spandere E. (litt feil å si spandere egentlig men men). Da må du nesten prøve å høre med firmaer rundt deg hvor du kunne tenke deg å jobbe. Sjekke stillingsannonser for å se hvem som ser etter folk. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.