Gå til innhold

Åssen fungerer kjøpeprosessen ved bilkjøp?

Ranger emnet

S-J-L

Anbefalte innlegg

Jeg har da tenkt meg å kjøpe ny bil, men har ikke peiling på åssen det foregår.

Jeg har vært i banken og fått lånebevis og har funnet bilen jeg vil ha (skal se på den til helgen).

Hva gjør jeg når jeg drar til selger for å se på bilen og har bestemt meg for å kjøpe den?

Kontrakt da? Bank? osv osv.

'08 Audi A4 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. du bør ha pengene på konto eller i cash. visst du har de på konto kan dere jo avtale å møtes hos selger, der han har internett og du kan overføre pengene via nettbank.

2. prøvekjør bilen nøye og sjekk at alt utstyr virker.

ta en kikk i motor-rommet for sikkerhets skyld. bøy deg under bilen og se etter løse deler eller evt- rust. lurt og sjekke kanaler osv.(spørs veldig etter hvilken bil du skal kjøpe.

3. du må skrive under en salgsmelding som selger leverer på biltilsynet, for at bilen skal bli omregistrert.

4. kan være lurt å skrive ut, eller lage en salgskontrakt på bilen der står hvilken stand den er i og hva som føger med i kjøpet osv.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at jeg tar opp lån da, var vel egentlig mest med hensyn til banken osv jeg lurer..

Der har jeg et supertips til deg! Møt selger i nærheten av din banks nærmeste filial.

Da ordner dere alt papirarbeidet sammen med en rådgiver og du slipper å bekymre deg for at alt ikke er 100% på stell! Gjorde ihvertfall jeg når jeg kjøpte min nåværende bil :) Bare ring og avtal på forhånd! Med banken altså! De synes forresten det var gøy at "kunden" gjorde det på den måten da de faktisk personlig fikk beundre bilen de inviliget lån til :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider