Grimnorth Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Hei Kona mi har en chrysler voyager 2,5 TDI som har begynt å oppføre seg noe spesielt. Rettere sagt den er blitt GAL! Det hele begynte etter at registerreimen begynte å gi seg. Da begynte lysene i dashbordet å blinke ( de man skrur av og på bak vindusviskerne med ) Og her en dag sluttet pluselig gass pedalen å virke. jeg kan kjøre i ca 1 min, og da kutter gass pedalen ut. Etter det har det bare ballet på seg. Jeg kjøpte en OBD II scanner hos http://www.bildiagnosebutikken.no, der det står at den skal gå til chrysler, men jeg får ikke opp noen feilkoder, live date osv. er det noe galt med min kontakt i bilen da eller passer rett å slett ikke denne boksen til min bil? Eventuelt, hva passer ?? Blir helt gal av å ikke vite hva som feiler den, så jeg setter ustanslig pris på alle som tar seg tid til å hjelpe meg :) Her er linken til scanneren jeg kjøpte : http://bildiagnosebutikken.no/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=20 MVH Roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Registerreimen begynte å gi seg? Har du fått reparert dette? Du sier at gassen slutter å virke, vil det si at motoren stopper eller at den bare sitter på tomgang og ikke reagerer på gasspådrag? Du trenger ikke OBD-leser for å ta ut kodene på Chrysler! Det er et triks med å holde inn nullstillingen til triptelleren mens du slår på tenningen. Let på nettet så finner du prosedyre og kodelister. Av erfaringer med ditt problem kan jeg si at det er vanlig at det oppstår feil i reguleringen til dieselpumpa, dette fører til at bilen stopper plutselig og du må skru av tenningen for å resette hjernen før du får starte igjen. Hadde også problemer med viskeren, men mitt problem var at viskeren bare gikk en runde i ny og ne av egen fri vilje... Dette skjedde bare hvis vifta sto på!! Skal minst tro bilene var laget i Italia med de eksentriske elektriske feil de har... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimnorth Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Takker masse for svar!:) Registerreimen er byttet for ca 6 månder siden. Så den er helt okei. Motoren stopper ikke, men det er ikke noe reaksjon ved gass pådrag. det virker som den går i en eller annen form for nødstopp eller noe. Den ligger på et litt høyere turtall en tomgang, og er veldig jevn. Viskerene kom på når de ville og sluttet ikke når jeg ville, Kupe`lyset kommer på sammen med langlysene, som heller ikke " henger ", men virker kun når jeg holder bryteren inne. Sikringer ryker, og spesielt cig sikringen osv.. Det er så vanskelig når det er elektriske problem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheHans Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Har en bil som fungere ca halvtime om gangen... Trur det er feil i tilkobling mot magnetventil der.. Hvor kan jeg finne evt tips om hva disse feilkodene betyr da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Ikke alle universiale testere som klarer å lese ut det samme som en orginaltester,bare å lese ut feilminne koster ikke mange kronene hos forhandler,videre feilsøk kan fort dra på seg. Med en feilkode er det lettere å få en indikasjon på problemet,men jeg kan gi deg noen tips på ting som kan gi samme symtom på disse bilene. Dieselpumpe,luftmassemåler,gasspedal,dyse nr 1,denne har en innebygget fører for dysenåla. Men det første jeg ville sjekket er lednigsnettet som går langs motoren,ved girkassa gnisser det mot en kant og fører til kortslutning,i disse ledningene går til dieselpumpa og sensoren på dyse 1. For å komme til dette problemområdet,må åndefilteret demont. Skal se om jeg har et bilde av det. Når det gjelder panelet til varmeapparatet/bakrute pussere,demont panelet og sjekk den vannrette kontakten midt på panelet,denne er blå,svart eller hvit. En ledning i ene gjørnet bruker bli brent her. kontakten er å fåes kjøpt løs uten ledninger,og flytte dette over. Om panelet er brent,må det skiftes Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Har en bil som fungere ca halvtime om gangen... Trur det er feil i tilkobling mot magnetventil der.. Hvor kan jeg finne evt tips om hva disse feilkodene betyr da? Søk på codes, engine codes, osv + Chrysler så finner du mye. Husk at mesteparten av informasjonen som legges ut er fra USA og de vil ikke engang tro på at det finnes Voyager med dieselmotor... http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_dtcs_87a.htm Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg