Gå til innhold

Torak - '85 Golf 1.8 ,solgt

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Da ble Golf på meg til slutt! Har lenge hatt lyst på en gammel Golf, rett og slett fordi de blir utrolig tøffe med de riktige "oppgraderingene".

Bilen ble kjøpt i går(25.11.08) og er kliss original forutenom frontlyktene som dessverre er klarglass. Dette skal byttes.

Det kan vel også nevnes at bilen er i relativt bra stand(så godt som rustfri og rimelig pen i lakken til å være 24 år gammel) og har rusla fattige 97.000 km.

Den er eid av et gammelt ektepar frem til 2007.

Den rykker og napper litt når jeg bremser den på girene i nedoverbakker, men det er jo bare en liten bagatell som sikkert lar seg fikse ganske lett.

Jeg kommer fortsatt til å prioritere E30'n, men selvfølgelig skal jo denne her gå igjennom diverse forandringer også.

Planene som er fastspikra er følgende:

- Justérbar senk

- 15-16" old-school felger (bredda stål, bbs etc.)

- Svart panser-bh

- 16v leppe

Setter pris på alle tips og forslag til ting jeg kan gjøre med bilen! Har aldri eid Golf før, så dette blir moro.

Har bare ett bilde av den foreløpig, som ble tatt på veien hjem etter jeg hadde kjøpt den.

Dagenjeghentaden251108.jpg

Felger kjøpt inn:

DSC07483.jpg

DSC07487.jpg

DSC07488.jpg

Endret av JChE

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja:D koselig med Golf;)

Du kan jo legge ned bakruteviskern, hvis ikke det er gjort fra før.

Gjør faktisk mye med utseende:)

Men sleng ut flere bilder da;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja:D koselig med Golf;)

Du kan jo legge ned bakruteviskern, hvis ikke det er gjort fra før.

Gjør faktisk mye med utseende:)

Men sleng ut flere bilder da;)

Jada, Golf er så koselig så ;)

Legge ned bakruteviskeren, det vil si? Fjerne den helt? Ny i dette vag-miljøet jeg vetu, hehe..

Ja, skal få tatt noen flere bilder. Både innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice ;) Hvit bil med sorte detaljer er kult. Stemmer på hvite eller storte 15x9" stålfelger ;)

Edit, syntes klarglasslyktene passet bra..

Ja, det var mye pga at den var hvit at jeg kjøpte den:)

Det blir nok enten 9x15-16" bredda stålfelger, BBS RS/RM eller noe annet klassisk.

Klarglasslykter er pent det, for all del.. Men jeg synes ikke det passer til den stilen jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh..jeg veeeet! Men de er, som du sier, så utrolig dyre.

Denne bilen her hadde jeg tenkt å ikke koste på så veldig mye ettersom det går en del penger til E30'n.

..men jeg må tenke litt over de felgene der likevel *sukk*

Er jeg heldig så kommer jeg over noen brukte :)

Edit: Hvilket senkesett anbefaler folket? Det må være justerbart. TÜV er ikke såååå viktig, men selvfølgelig et lite pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh..jeg veeeet! Men de er, som du sier, så utrolig dyre.

Denne bilen her hadde jeg tenkt å ikke koste på så veldig mye ettersom det går en del penger til E30'n.

..men jeg må tenke litt over de felgene der likevel *sukk*

Er jeg heldig så kommer jeg over noen brukte :)

Edit: Hvilket senkesett anbefaler folket? Det må være justerbart. TÜV er ikke såååå viktig, men selvfølgelig et lite pluss :)

bsbildeler selger autostyle tuv godkjente coilovers til ca 3500kr. kvaliteten er bra.

- 2001 peugot 307 2.0 hdi bruksbil

- 1985 vw golf 16v gasser prosjekt

- 1994 volvo 850 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14" er svinrått, men dette skal jo egentlig være en bruksbil.. Den må jo senkes MYE for at den ska bli lav nok så det blir tøft med 14". Det er grunnen til at jeg vurderer 16".

Dumt du solgte de felga du har på bildet før jeg fikk tak i bil.

..og ja, det er denne stilen jeg er ute etter. Jeg har sett og lest om bilen din før, så det er du(eller rettere sagt bilen din) som er inspirasjonen til denne her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider