Gå til innhold

Megabillig = Megasvindel?

Ranger emnet

Guru

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en spiller fra Megabillig for en stund siden. Den fungerte helt greit (litt kiip radio, men..).

I dag ble jeg ringt opp av Fylkesskattekontoret vedr. spilleren. Jeg får et etterkrav på momsen som ikke ble betalt. Dette har jeg ikke hørt noenting om fra Megabillig.com.

Jeg fikk også høre at på tollpapirene er verdien på sendingen satt til under 200 kr for å unngå mva. Dette er smuglig som jeg personlig blir ansvarlig for.

Megabillig ER under etterforskning og alle som har handlet hos dem kan regne med å få et etterkrav på momsen +60% i straffeskatt.

JEG FRARÅDER ALLE Å HANDLE AV DENNE "SJAPPA"!!

GURU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk? Vel dette må det gå ann å gjøre noe med så megabillig.com får skylda og ikke vi som har blitt lurt? Hvor lenge etter fikk du dette?

Men for alt jeg vet så prøver du bare å ødelegge for megabillig.com litt av en førstepost å komme med da, her må du nok bevise dine påstander.

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det ville da si at tollvesenet har sjekket ut hans pakke, og OM DE HADDE GJORT DET HADDE DE IKKE SENDT HAN SPILLEREN! Den hadde blitt liggende hos posten og et brev om pakkens ankomst hadde blitt sendt ut. Man må da dra og tollklarere den, og får den ikke utlevert før momsen er betalt/pakken klarert.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja!! Kunne ha lurt mange hvis jeg ville!

Jeg leste om megabillig på den andre linken, men er ny på dette forumet. Har stort sett vært inne å lest inntil nå, men med et slikt problem som så absolutt ikke er så kult å møte, vil jeg gjerne høre om flere har samme problem. Det MÅ det være.

Det var ikke min pakke som ble stoppet og sjekket. Jeg står registrert hos UPS som leverte varen hos meg. UPS har levert varene for MB uten tollklarering. Jeg vet ikke hvordan de kom fram til å ringe meg, men forklaringene jeg fikk, var at jeg klarerte varen med en verdi på 23 dollar og det er mitt problem. Jeg leste ikke papirene så godt.

Det er meget mulig at de fleste som har handlet hos MB er fornøyd. Det var jeg også, men ALLE varer som tas inn til Norge og har en verdi på over 200 kr skal det betales moms på. Markedsføringen til MB sier ingenting om dette, og jeg håper jeg slipper unna straffeskatten, men momsen er det umulig å komme unna.

Tvil, tvil, tvil tvil. Tja, kunne vært skeptisk jeg også, men jeg la inn denne posten pga. en ekkel erfaring. Det er ikke så kult å få slike meldinger nå en føler seg veldig ærlig og blir så og si siktet ut som en småkjeltring.

Øyvind H. Du må gjerne bestille så mange varer du vil fra MB, og det går sikkert bra det ...... et par dager iallefall.

Etter hva jeg forstår er MB borte innen kort tid. Og jeg for min del har lært på å handle slike "super dealer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår