sirsnare Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Trenger sårt en basser, ettersom min RFR3112 ikke ville være med mere, den bare døde :( . Er ute etter en basser som kommer oppimot denne bassern(3112`n), på de fleste områder,eller dersom noen har noe som de heller vil anbefale. Eneste som betyr noe for meg er at jeg kan dra den med en RF1001bd monoblokk. Forslag? Kan godt si ca pris og kanskje en url hvor jeg kan sjekke den ut om du har noe glupt å komme med :) Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 hva med en ny 3112 da? eller var du ikke for nøyd med denne ? hvordan tok du livet av den da? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Fordi jeg vil ha noe annet..hihi, vet ikke hvorfor da,men bare er sånn, meegeet fornøyd med den,men morro å prøve noe annet også, har tenkt litt på 3110 da.. Tja..den bare døde :( , ingen som vet hvordan det skjedde, skal dra innom de på butikken der leverte den for undersøkelse iomrgen, dem skulle ringe RF og høre om de hadde vært borti noe lignende før. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Høres ut som en garantisak, men om du ikke får ny... Hva med en Adire Brahma? Koster ca rundt 5000. Vet at Rizla kan skaffe disse. Eller en IDMAX? Koster nok 5000+ i Norge. Ellers vil jo en JL12W7 virkelig lage trøkk og godlyd. Denne vil nok svi mest i pungen... Men kvalitet koster... Importerer du fra USA selv, så vil du med dagens dollarkurs på 6,70 slippe billig unna uansett... For å værre litt eksotisk kan du jo alltids få tak i en AudioqueH2 12" eller en Magnum D2. Av de to siste vet jeg kun prisen på D2 en siden jeg har en selv. Koster ca 3500 imortert via usps. Uansett hva du velger av disse har du iallefall noe som oser kvalitet og som "vanlige" RF - Sony - Pioner bumpere ikke har :). Lykke til med kjøp og montering! Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 jeg importerer ikke selv,men får "inn" priser , så det er ett fett.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kay arne Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 jalla: ingen av de merkene du nevner er jo kjent kvalitet da, noen som bruker det i usa men i europa er det jo nesten ingen Siter TEAM BILRADIOHUSET www.splnorway.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Originally posted by kay arne jalla: ingen av de merkene du nevner er jo kjent kvalitet da, noen som bruker det i usa men i europa er det jo nesten ingen Det behøver ikke å bety at det ikke er kvalitetsmerker. Som sagt så er det mye mere å finne i Norge enn Sony, RF og (blæh) Audiobahn. På tide vi åpner opp for litt forandringer også ikke sant? Noen som bruker det i USA? Hehehe! Jøss, jeg har lest side opp og ned om konkurranser innen SQ og SPL der alle disse merkene er representert i toppskiktet. Jeg giddr ikke lese om streetbumper produkter for LoRiders som kun er ute etter råne og BlingBling - faktor (Les: Audiobahn) men skikkelige kvalitetskomponenter... JLaudio er vel ett av de større merkene i USA. Adire Audio er også velkjent i bilstereomiljøet der borte. Audioque er såvidt meg bekjent drevet av faren til eieren av Digital Designs, så der er det nok av know-how. Image Dynamics er relativt nytt, men har vunnet mange priser for sine produkter. Stereointegrity er babyen her, da det ble startet i 2000. Ikke desto mindre har selskapet rasket til seg mange priser og fått ord på seg for å levere den beste komboen av pris/kvalitet på markedet. Glemte forresten å nevne Boston Acoustics tidligere. PRO serien der er knall. Vil bare øke mangfoldet som folk har å velge i. JL, Adire og BA har allerede leverandører i Norge... Peace! Out! Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Adire har pr i dag ikke leverandør i Norge etter at vi kuttet dem ut, så vidt jeg vet. Det er meget spennede elementer, men kunderservicen til Adire er skikkelig dårlig. Ellers er jo Resonant Engineering et meget godt alternativ. Den rimeligste serien SE ligger rundt RFR serien kvalitets -og kvantitetsmessig, men koster fra 2790,- for 10". HC serien koster fra 3890,- for 10" og XXX serien ligger på 5190,- for 10", og 5490,- for 12". RE er pr i dag et av de hippeste merkene i USA og eies av en av de store OEM produsentene der over. Denne OEM produsenten, lager basser for flere større bilstereo merker. RE vil bli tilgjengelig i Norge fra 2004. Det jobbes med ytterligere forhandlere rundt om i Norge. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Absolutt! Skammer meg litt over å ha glemt RE :( XXX serien med XBL^2 motoren er helt klart noe av det bedre en kan få tak i. Ekstrem lineær motor etter det jeg har hørt. Leste en debatt over dette temaet mellom eierne av RE og Stereo Integrity hvor de berømte XBL^2 teknologien. Adire var imidlertid dem som utvilket denne for sin Brahma serie om jeg ikke tar helt feil. Det morsomme er at de ser ut til å dele kunnskap i tillegg til å konkurrere om kundene. Sånt blir det som regel bare bedre ting ut av :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Det har seg nok slik at Adire utviklet XBL2 motoren, men Adire produserer ikke elementene sine selv. Derfor var derfor noen produsenter som fikk retten til å produsere motoren på lisens rimelig raskt. Om ikke jeg tar helt feil (er nemlig ikke blitt 100% bekreftet), så produseres Adire sine elementer med XBL2 hos Destjil Engineeering. Detjil Engineering produserer for flere merker, samtidig som dem har sitt eget merke. Gjett hvilket;) mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg