jeg ruller Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Noen som har å selle? Hvor mange tenner er det på den som skal være i en 240 diff. Og hvor mange mm tar dere av diffen og hvorl labgt ned ? c Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 hvilken diff er det? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Går ann å punkte den fast på utsiden av diffen. Da slipper du å dreie, MEN det går ikke ann å ta av kronhjulet, så det må settes på først. Ved lave hastigheter vil speedometeret "hoppe" litt siden avstanden er noe større mellom to av hakkene. Ringen har 12 "tenner" Slik gjore jeg det og det funker helt fin Slik ser det ut da Stramming av kronhjulet Sjekk av at pinjong og kronhjul ligger som det skal Speedoføler før shimsing Speedoring etter shimsing Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 bakaxel.se har for 200 kr, volvo tar rett over 1000lappen nå om jeg ikke husker feil. 12 tenner om det er uten ABS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Regner med det er Truetracen du skal ha i nå. Du skal ha ringen som er til 240 aksling med diff sperre orginalt. Du må da dreie av selve sperra litt får å få den ringen over. Finn ut hvor mange tenner du skal ha på ringen før du bestiller hos Volvo. Eller så kan du kjøpe VDO speedometer og kjøre pick up på medbringeren på kassen f.eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg