w201Robert Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Heisann! Er det noen svakheter og feil som går igjen på disse motorene? Og hvilken av disse to er den beste i forhold til holdbarhet? Er snakk om m60b40 og m70b50. Siter Bmw 730ia 92, 732i 82, MB 300TE 92, Galant GLSI 2.0 4x4 89. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet September 23, 2009 Rapporter Share Skrevet September 23, 2009 har en 5.4l v12 :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Det kommer jo ann på, hva bruk du skal benytte disse to motorene i. Men M60B40 har ikke et belegg som M62B44 motoren har et såkalt alusil belegg, som beskytter sylinderene, den har et nikasil belegg. Så M60B40 motorer som har hatt et langt og innholdsrikt liv, kan svette olje fra sylinderforingene p.g.a. at de har et slikt nikasil belegg. Dette har egentlig ingenting å si hvis motoren er fra de skandinaviske land. Men hvis motoren har blitt kjørt i Stor Britannia, de hadde et veldig høyt innhold av svovel i bensinen som tærer veldig mye på dette nikasil belegget og ved lang fartstid, vil dette belegget bli tært vekk og motoren begynner å svette olje fra sylinder foringene. M70B50 har jeg ikke så mye kunnskap om men er jo ikke en så teknisk finurlig motor som M60B40 motoren da den bruker bare 2 ventiler per sylinder, kontra 4 ventiler som M60B40 motoren bruker. Vekt M70 157kg Vekt M60 142kg Men begge motorer er jo veldig dyre motorer når det gjelder trimming og vedlikeholds deler. Men ellers er det jo bare å velge utifra hva de skal brukes til. Håper at dette hjalp litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.