Gå til innhold

Erfaringer med Golf V?

Ranger emnet

bjirn

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har det seg slik at jeg skal.. Nei unnskyld, BANKEN skal kjøpe meg ny bil.

Og en av bilene som er på blokken min, er Golf 5. Jeg har en svakhet for Golf, og har eid to 3'er-golfer. Satser på å hoppe over 4'eren og gå rett for 5.

Men det jeg er ute etter, er om de her inne som eier, eller har eid, en golf 5, kan meddele med meg hvilke erfaringer de har hatt med den?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJØP GOLF 6! denne er enda bedre enn 5 med tanke på kjørekomfort og slikt. er en drøm å kjøre og ser mye hissigere ut framme og bak enn 5. men du må se bort i fra bilder fra nettet,dette må sees i virkligheten (og prøves). testa golf 6 med den nye motoren på 110hk tdi og den drar fra et overraskende lavt turtall,veldig jevnt å fint drag hele vegen. i tilleg får du girindikator+++++ ;) personlig hadde jeg gått for 140tdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært hos Møller og sett og prøvd Golf 6, men denne faller litt utenfor mitt budsjett. Jeg syns igrunn Golf 6 er en mer komplett bil designmessig enn Golf 5 da. Men ja... Man kjøper det man har råd til! Polo Classic: Hvordan er bilen på litt humpete veier med det senkesettet?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fungerer fint den. Bortsett fra at ting har en tendens til å løsne og falle frahverandre og kanskje en tanke mye støy i coupèen.

Hvis det er noe som er minus med bilen så er det at de som har solgt den ny og som har merkeverkstedet som selger aftermarkets, utfører reparasjoner og service osv oppfører seg ofte som noen rasshull, har generelt lite peiling på hva som kan skaffes av deler osv og hvordan man skal oppføre seg mot kunder. Dette gjeller 3 forskellige VW forretninger i Telemark.

Om du er av samme oppfattning er slettes ikke sikkert, men du kjenner dem sikkert siden du har hatt biler av samme merke før.

Men for all del, bilen er en drøm å kjøre og funker bedre en veldig mye andre biler på f.eks glatta med 4motion. Med 1,9tdi bruker den også utrolig lite diesel til å være en motor (fra 2003-2004?) syns jeg. Pendler langs E-18 med 0,43 på mila...

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problemer med at ting løsner på min. Selv med 50mm senking som stiver opp litt.

Synes min er grei nok å kjøre på humpete vei, noe som det er mye av i Oslo, men alt slikt er jo individuelt...Jeg kjører dessuten på 30-profil

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte ny 5`er november 2006 og har kjørt problemfritt hele tiden. Var så fornøyd med den at det var med tungt hjerte jeg solgte den nå nettopp.

Grunnen til salget var fordi ny 6`er er bestilt. Bare ta godt vare på den, følg servicer og følg god bilvedlikehold så har du en kjempegod bil lenge!

Du kan forresten se bilder av den under:

Vokswagen - Golf VI

Der har jeg lagt inn noen bilder av 5`ern:)

Det teipes en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...