Actros 8x8 Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Det beste er om bilprodusentane kan la folk sjølv velge mellom RWD, FWD og 4X4. Då får folk det dei vil. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 ja, så kan vi se hvem som har hatt det mest morro rundt banen da?! FWD er raskere, men SÅ pensjonistisk som det kan bli,uff det er triste saker... han som kom først i mål da, fordi han med RWD sladda seg bort? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Selvfølgelig er det beste om man kan velge, men dette er på en måte en utopi, for det er rimelig dyrt for produsentene å levere produkter i alle segmentene. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 jeg stiller med fwd på superstage på feks gardermoen til sommeren hvis noen med sliten volvo vil prøve seg! Så du mener de bør komme med en sliten bil for at du skulle kunne hevde deg? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Ser for meg at denne tråden kan bli mange hundre sider lang... er ikke noe vits å diskutere dette. Blir akkurat som å diskutere hvilken musikk som er best. Personlig syns jeg som mange andre, at framhjulstrekk er mest praktisk, og bakhjulstrekk er mest morsomt. Det med svingradius på fwd er bare tull, det fins mange fwd med god svingradius og rwd med dårlig svingradius. Varierer fra modell til modell. Corsaen jeg hadde kunne snu på en femøring ihvertfall. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Jeg for min del må bite i gresset og si det at for meg spiller det ingen rolle hvilken ende bilen drar i. Hvis det er å kjøre fortest mulig det er snakk om. Dere med FWD-angst: DERE HAR IKKE KJØRT FORT NOK! Hadde jeg måtte velge, så hadde det selvfølgelig blitt RWD,for at jeg synes det er en smule stressende å kjøre FWD fort. spesiellt på regn og snø. Folk som kjenner meg synes at det er skummelt å sitte på når jeg kjører fort med en forhjulstrekker, kontra baktrekker. RWD slipper litt mer forutsigbart, enn grevlingen som man er nødt til å hugge på bremsa for å få til å komme gjennom svingen uten at den går rett frem.(stressende når man snakker i telefonen) Jeg personlig liker den gode gamle slædden =) Når så dere sist en FWD runde på runde gjennom ei rundkjøring? Ekte show-off for fjortisa, er det vanskelig å få til med FWD! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Som sagt tidligere her ligger det vel i skyv vs drag, det å bli skjøvet rundt svingen kontra det å hugge seg igjennom svingen. Til vinterbruk er RWD overlegent, bare å gi litt gass så har du det gøy. Men det krever nok mer talent for å kjøre forhjulstrekker.. Som også sagt tidligere er det å kjøre en grevling som man kjører en bakhjulsdrifter bare tull. Handler ikke om å gi full gass overalt. På sommeren er det gøy, har bare 90 hester så du merker ikke den overstyringen du har en tendens til å merke ellers.. Da er det sykt gøy å ligge huggende i svingen. Det er rart, jeg føler meg mer påkoblet moroa når jeg kjører forhjulsdrift. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 alle kan sladde, men å kjøre fort med forhjulstrekker er det ikke mange som har baller nok til å verken mestre eller prøve! Kort og greit forklart mener du at alle kan gjøre dette? Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Som alt annet med bil - Smaken er som baken. Har kjørt mest fwd i min bilkarriere, og har ingenting imot det. Bilen tar seg bedre fram med fwd på vinteren i bakker ol, mens rwd klart er morsomst både på vinter og sommer. Uansett, så er ikke jeg den typen som driver å herjer med bilen(e) min(e) så det er ett fett for meg sålenge bilen er god å kjøre og tar meg fram dit jeg skal. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Dette er vel tråd nr 1000 ang dette temaet? Kjør hva dere synes er best til bruken og ferdig med det! Er ikke noe poeng med å krangle på nettet med noe så håpløst som denne diskusjonen. Blir en evigvarende tråd og ender opp med: A: Du er dum! B: Nei, du er dum! A: Du er dummere! B: Hah, du er dum! At dere gidd :-) :thanks Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Er litt imot det Skurk kommer med av hva som er forutsigbart og ikke. Har kjørt FWD i 8 år nå, og jeg finner ikke FWD mer uforutsigbart enn RWD. RWD var morro den første måneden med snø. Det var det. :) Skurk skal ha litt skryt for en ting: Dere med FWD-angst: DERE HAR IKKE KJØRT FORT NOK! På bane riktignok. ;) Men, skal ærlig innrømme at jeg gikk skikkelig på snørra etter 3 uker med lappen. Jeg kan ikke skylde på bilen som hadde FWD. Det var min egen uvitenhet og alt for liten erfaring med bil generelt som hadde skyld i at bilen understyrte. Men kan også legge ved et bilde som jeg har tatt vare på. Husker ikke om dette var 6 måneder eller 1,5 år etter møte med fortauskanten. MB Entusiast klubben leide banen denne dagen (2001? 2002?), og jeg skulle til å bli vinket av banen fordi jeg lå for mye sidelengs. Man kan ha det morro med 75hk Golf 2 rundt rudskogen også ;) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Må iallefall si noe her. Har hatt lappen i 4-5 år nå og har kjørt en del med mine gamle volvoer, og jeg synes iallefall at det er ufattelig mye lettere å holde kontrollen på en bakhjulstrekker hvis det slipper i en sving eller no. Men så har man også sladdet jævlig mye på snøføre. Har også kjørt en del forhjulstrekkere, men gir ikke samme følelsen uansett hvordan man vrir å vender på det. Synes bilfabrikantene iallefall burde hatt noen utgaver i rwd. F eks at noen Volvo V70 eller C30 hadde kunne hatt bakhjulstrekk som et option eller no? Hadde vært bra. Men at det skjer er vel like sannsynlig som om at staten hadde gitt en Lamborghini Reventon til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 jeg bli imponert at det går an å diskutere dette, første svaret på innlegget skulle vært FWD suger RWD duger! Det er jo sant. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Må iallefall si noe her. Har hatt lappen i 4-5 år nå og har kjørt en del med mine gamle volvoer, og jeg synes iallefall at det er ufattelig mye lettere å holde kontrollen på en bakhjulstrekker hvis det slipper i en sving eller no. Men så har man også sladdet jævlig mye på snøføre. Har også kjørt en del forhjulstrekkere, men gir ikke samme følelsen uansett hvordan man vrir å vender på det.QUOTE] Må bare få kommentere litt her. Dersom det slipper i en sving (ukontrollert) da du kjører FWD, kjører du ikke etter forholdene. Det er jævla firkanta, men sånn er det. Dersom jeg skal være litt vrien har jeg en ting til å pirke på. Reaksjonen av å føre en kontrollert sladd er ikke den samme som å få en uventet sladd i en sving. Du blir garantert overrasket. ;) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 jeg bli imponert at det går an å diskutere dette, første svaret på innlegget skulle vært FWD suger RWD duger! Det er jo sant. Noen liker forfra, andre liker det i ræva. Jeg har alltid valgt det første. Den fant jeg opp helt av meg selv! :thanks Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.