volvovassdal Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Framhjulstrekk er no dritt å trekke tung henger med da.. selv kjører jeg primært med bakhjulstrekk, men når jeg trenger hjelp fra feilhjulstrekken så trykker jeg bare inn en knapp;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 knapp? Hos meg står den på: Auto 4wd Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 til dere som synes fremhjulstrekk er kjedelig!.. ta dere en tur på nm rundene i supernasjonal og følg med på Johny Sandmo. da syns dere ikke det er kjedelig lengre! jeg er en ''kun rwd type'' men å ha en fwd som man kan kjøre driten av rwd biler med er nok morsommere om man er god til å kjøre rwd(Noe Johny Sandmo virkelig er) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Ekte show-off for fjortisa, er det vanskelig å få til med FWD! Tror Skurk traff spikeren på hodet der. :) Hvordan er det mulig og diskutere noe så latterlig? RWD eller FWD? Metal eller rap? Pigg eller piggfritt? Cola eller Pepsi? Man kjører jo seff det man selv liker! Noen liker RWD, andre liker FWD. Og dere som sier at det ikke går ann å sladde med FWD har bare ikke satsa hardt nok :P Har kjørt masse biler, FWD, RWD og AWD. Jeg merka ærlig talt ikke noe nevneverdig forskjell. RWD var morsomt på snøføre, men når jeg bare kjørte uten og sladde så kjente jeg ikke forskjell for 5 øre. AWD var konge i terrenget, du trenger det for og sette deg fast hvor RWD og FWD biler ikke kommer seg fram. Og til deg som har hatt masse nestenulykker med FWD, BARE fordi det var FWD: Lær deg og kjør for pokker. Problemet er ikke at bilen er FWD, problemet er DEG. Personlig driter jeg tynt i hvilke hjul bilen min trekker på, så lenge jeg liker den. Kjøreglede er ikke avhengig av drivhjul, men en rekke andre faktorer. Og da er IKKE "ligge brei rundt ei rundkjøring" et vurderingsgrunnlag. RWD er mer sportslig! Sier dem. Altså, om jeg skal ha meg noe sportslig, så ville jeg vurdert AWD veldig sterkt. LES: Evo, skyline osv. Såklart, en Lotus Elise med midtmontert motor og RWD hadde heller ikke vært og forakte. Men jeg kunne også tatt en Mini fra Hartge. Poenget er: Du trenger ikke kjøre en jævla 240 for og ha det gøy på veien. Forøvrig har jeg ingenting til overs for idioter som presterer og sladde i nærheten av min bil og annet folk og fe i sentrum. Finn dere en parkeringsplass og lek dere på, jeg har ingen interesse av og få en svensk stålklump klistra inn i siden på bilen min. Forøvrig, som dere sikkert ser i signaturen min, så kjører jeg en FWD. Greit motorisert er den også (220 hk). Eneste problemet jeg har sett med FWD, er at det rykker noe jævlig i rattet når du tar forbikjøring på sporete vei. Men det skylder jeg på veien. Bilen har også et oppgradert understell (Bilstein sport og 40/40 H&R), og på sommern står det 215/35/18 Toyo Proxes T1-R på felgene. Jeg liker den bilen. Den er morsom og kjøre. Ferdig med det. Dere som vil komme og fortelle meg noe annet, bare fordi den er FWD kan egentlig brenne. Spesielt gøy er det og få FWD kommentarer fra folk i 240, e30/e36 320 osv. Spesielt gøy er det også og kjøre i fra nevnte folk med den "dødskjedelige" framtrekkern min. God natt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Vel.. jeg skal ihvertfall ALDRI ha en fwd bil! Underholdningsverdien i det å styre bilen gjennom svingen med gassen, og gennerelt ligge grisebreit kontra på kontra viser seg å være alt for stor til dere med fwd bil til å innrømme at det er best! ikke no vits å si at fwd tar seg fram så bra.. tar seg ikke fram i det heletatt! 4wd derimot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Må iallefall si noe her. Har hatt lappen i 4-5 år nå og har kjørt en del med mine gamle volvoer, og jeg synes iallefall at det er ufattelig mye lettere å holde kontrollen på en bakhjulstrekker hvis det slipper i en sving eller no. Men så har man også sladdet jævlig mye på snøføre. Har også kjørt en del forhjulstrekkere, men gir ikke samme følelsen uansett hvordan man vrir å vender på det.QUOTE] Må bare få kommentere litt her. Dersom det slipper i en sving (ukontrollert) da du kjører FWD, kjører du ikke etter forholdene. Det er jævla firkanta, men sånn er det. Dersom jeg skal være litt vrien har jeg en ting til å pirke på. Reaksjonen av å føre en kontrollert sladd er ikke den samme som å få en uventet sladd i en sving. Du blir garantert overrasket. ;) JA, jeg har opplevd noen uventede sladder med 240en, 740en og 940en min. Og noen ganger har jeg blitt kraftig overrasket, men har lært meg å kontrollere det, spesielt etter utallige timer øving på parkeringsplasser o.l. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Min erfaring er at når det slipper, så slipper det. Og da blir du overasket. Tror det ligger mer hos sjoføren enn hvilke hjul bilen driver på, hva angår utfallet av en ikke planlagt sladd. Forøvrig, RWD er mer gøy. Sånn er det bare. Handbrekk er ikke så jævla gøy om du skal leke deg. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Forøvrig, RWD er mer gøy. Sånn er det bare. Handbrekk er ikke så jævla gøy om du skal leke deg. :P venstrebremsing kan være morro om man virkelig kan det da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Sant nok. Har FWD selv, så jeg har forska på det meste :P Men RWD funker best til slikt brukt. Eventuelt awd med sperre på alle fire. Quattro på vinteren er skamgøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 trenger mer baller for å kunne håndtere en fwd bra, enn rwd.. og fwd eier rwd på bane, opp til rundt 300gamp. og det har blitt bevist flere ganger.. og fwd kan være gøy det. når man begynner å få litt teken på det.. rwd og fwd kan i grunn ikke sammenlignes, på noen steder! de oppfører seg veldig forskjellig.. og til 240 fanatikerne her, det finnes andre biler også! selvom du har kjørt 205'n til bestemora de, så betyr det ikke at fwd suger fordi!! har selv hatt det veldig morro i en civic ifra 87' Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Kan jo hjelpe disse RWD folka litt. Kjører dere FWD og det slipper, trykk så den pedalen helt til venstre inn slik at fremhjulene går i fri. kiddie Hjelper ikke dette, forsøk å bruke handbrekket og ratt mest mulig slik at den siden med mest riper i lakken fra før treffer det treet i veikanten :D Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Litt morsomt å se grunnlaget for å velge RWD her inne er for å kunne legge bilen bredt. (Noe som for meg er litt komisk) Er det bare det dere gjør? Hva med generell kjøreglede noe man IKKE trenger RWD for å ha? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Syns det er greit å ha litt biler å velge mellom jeg da. Syntes FWD var ganske tafatt i begynnelsen, helt til jeg begynte å kjøre virkelig fort med driten. Må innrømme at jeg er litt fjortis i hodet enda, og syns sladding er helt utrolig gøy. Når det regner/snør så kjører jeg sladd der det lar seg gjøre. Rundkjøringer, påkjøringsramper etc. Venstrebremsing med FWD er jo også kult og man kan holde grei hastighet på dårlig føre uten at det er fare for å smekke biler som kommer i mot. Stemmer det at FWD spiser dekk? Synes bare at jeg har et sinnsykt dekkforbruk om dagen. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Jepp, FWD spiser dekk, slik jeg skrev i tidligere reply. En på Mitsubishi forhandler sa til og med at man må regne med å kjøpe nye dekk foran hvert år.. ehh Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Kommer jo alt ann på motor og kjørestil. Jeg har en Saab 9000 turbo og kompisen min har en Volvo 740 turbo. Begge er chippet. Intresant nok så bytter han bakdekk oftere enn meg, mens jeg bytter framdekk oftere enn han. Dere kan selv tenke dere til svaret :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.