Rebell Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Dette skjedde i en tunnell på E6. (80 km/t grense) Dekket til bil 1 eksploderer og sjåføren bråstopper. Bil 2 klarer å stoppe uten å berøre bil 1. Bil 3 bremser hardt ned. Jeg, bil 4 bremser hardt ned, men klarer ikke å stoppe tidsnok og kjører inn i bil 3. Bil 5 klarer å stoppe. Bil 6 kjører i baken på bil 5. Sakens kjerne: Jeg var nok for nære bil 3, men klarte å bremse såpass at berøringen ble minimal. Bilen min, bil 4, ble nesten ikke skadet i det hele tatt, og det ble ikke store skader på bilen foran meg - bil 3. Farten min var kanskje ca 40 km/t når jeg kjørte inn i bilen foran. Fører av bil 3 mener at jeg kjørte så fort at jeg dyttet bilen hans i bil nr.2. Det er der vi er uenige. Fronten på bil 3 ble smadred, dør HF ble dyttet bakover og vridd. bil nr 2 unngikk skader pga trekk-krok. Bil nr 3 har også trekk-krok. Men bakdelen hans og fronten min fikk minimale skader. Derfor mener jeg at han egentlig ikke klarte å stoppe selv, siden fronten hans ble så hardt skadet. Bilen hans var også i bevegelse når jeg traff han. Hvis jeg hadde kjørt så fort at jeg dyttet bilen foran meg inn i bil 2, så hadde vel fronten min også blitt mye mer skadet?!? Noen formeninger om hvem som har skyld mellom bil 2 og 3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Føreren av bil 2 har definitivt ingen skyld når han ikke har kjørt på noen. Skyld havner på de som har holdt for kort avstand til å rekke å stanse eller styre unna. Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 regner med det er ulykken i Væretunellen det er snakk om.. ved påkjørsel bakfra så er det som regel den bak som får tildelt skyld, her er det da snakk om for kort avstand og da blir det jo automatisk skylddeling mellom de partene som ikke har holdt avstand. ifølge beskrivelsen din så har fører nr 2 faktisk holdt bra med avstand slik at han klarte å stoppe så det blir fører 3 og 4 som får "svi". om det er den aktuelle ulykken som var den 27. så jobber jeg sammen med nr. 2 og 3. og nr. 3 var like glad i konklusjonen min som du sikkert er :P uansett så er det opp til forsikringsselskapene og evt. politi å avgjøre skyldspørsmålet her. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Hvis jeg hadde kjørt så fort at jeg dyttet bilen foran meg inn i bil 2, så hadde vel fronten min også blitt mye mer skadet?!? Spør fører av bil 2 om han merket ett eller to dunk i ræva. Hvis han svarer to, så har han nok blitt påkjørt av bil 3 før bil 4 ankom. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Hvis jeg hadde kjørt så fort at jeg dyttet bilen foran meg inn i bil 2, så hadde vel fronten min også blitt mye mer skadet?!? Må også huske at biler ikke er like. Noen tåler mer enn andre. Forsterkende jern, ramme, plastikk. Utgjør stor forskjell på synlig skade. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.