Gå til innhold

Fjerne rust på bremesrør?

Ranger emnet

IronHorse

Anbefalte innlegg

Du får kjøpt hos forhandler ferdig benna rør med nipler påsatt. Så det er ikke den store saken å få skifta røra, litt putlete, kan lønne seg med løftebukk. DA bruker du 3 timer i stedet for 2 dager om du er uheldig.

Hvordan klarer du å få det til å bli over 1 dags jobb? første gang jeg gjorde dette(som også var første gang jeg lufta en brems) brukte jeg ca 3 timer uten løftebukk på å kutte røret i riktig lengse, sette på nipler, flence kantene, benne røret og montere og lufte det... da sto bilen på sånne lave bukker, altså ikke høyere enn en jekk klarer, brukte pnaumatisk muttertrekker, skralle, fastnøkler og en lufttrykksbasert bremseluftedings og en kompis til å hjelpe med å helle bremseveske i mens jeg luftet(bare for å lette littegrann på jobben,.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du er så god så er det bra for deg. Men noen biler er faktisk mer bedritne enn andre å gjøre det på. Hadde jeg visst om deg så hadde jeg jo bare ringt å fått deg til å gjøre det.

Hør her gutten min, jeg har skrudd bil i 12 år nå, og dette har jeg gjordt en del ganger, og vet at ting kan gå på et blunk eller det kan gå ikke så veldig fort om en er uheldig. De to dagene er jo inkludert kaffe på ei fjøl å 4 meter sigaretter. Skal du bytte ut bremsene på en bil som er rusta i festene, lage nye fester for du ikke får tak i nye lengre der det trengs, og sette på plass alt innimellom eksos, håndbrekkwire, styresnekke og bensintank (for den må nemlig også av i mange tilfeller) OG når niplene på bensintanken er så rusta de ikke tåler å bli demontert, og du må lage nye i kobberrør og lodde på - VEL - da kan du forklare meg hvordan dette skal gjøres på 3 timer - eller 9 for den saks skyld uten løftebukk :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider