Gå til innhold

Opel Kadett "dauer ut " Diagnose/kotroll lapme lyser !

Ranger emnet

Skaret

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en opel kadett E som det er noe feil med, etter det har startet den, så går den en liten stund, og etterhvert så begynner den ¨"daue" ut når jeg gir gass. Den fjusker, og etter litt begynner diagnose/kontroll lapma å lyse. Noen som vet hva som er galt ?

Takker mye for hjelp :)

DSC00050.jpg

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ekje heilt sikkert på ka du mener med diagnose kontrolllampe...men eg berre såg for meg no om du hadde dårlig dynamo/børstene på dynamoen som ikkje klare å lade batteriet og så dauer bilen eller fjusker...hmmm

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekje heilt sikkert på ka du mener med diagnose kontrolllampe...men eg berre såg for meg no om du hadde dårlig dynamo/børstene på dynamoen som ikkje klare å lade batteriet og så dauer bilen eller fjusker...hmmm

Har bilde litt lengre opp, se på det så vet du hva diagnose/kotrollampe er :)

Må jeg bytte dynamo da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg først ha målt spenninga med motoren i gang. Skal være 14-14,5volt. Men tviler på at det er feil. Hvis motorfeillampa lyser, er det ofte pga luftmengde/luftmassemåler eller lambdasonden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg først ha målt spenninga med motoren i gang. Skal være 14-14,5volt. Men tviler på at det er feil. Hvis motorfeillampa lyser, er det ofte pga luftmengde/luftmassemåler eller lambdasonden.

Hadde en liten anelse om det var lambdasonden jeg også, mulig og få sjekka om den er ødelagt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si...tror det er enklest å prøve med en annen. Har hørt at den på biltema skal være ganske grei.

Ellers er det vel mulig å "blinke" ut feilkoder på opel?Kunne det på corsaen min ihvertfall. Tror det skal ligge noe info om dette enten her eller på noe opel-forum.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si...tror det er enklest å prøve med en annen. Har hørt at den på biltema skal være ganske grei.

Ellers er det vel mulig å "blinke" ut feilkoder på opel?Kunne det på corsaen min ihvertfall. Tror det skal ligge noe info om dette enten her eller på noe opel-forum.

Blinke ut feilkoder ?

Send meg link da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv "flash fault codes opel" "flash engine codes opel" eller lignende. Det skal kortsluttes noen poler i diagnosekontakten, så slå på tenninga og se hvor mange ganger motorlampa blinker. Men vet ikke nøyaktig hvordan, så søk.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ekke helt sikker. Men for litt siden kødda min no jævlig når jeg gassa opp. Da bytta jeg plugger å tennkabler. så ble alt strøktent igjen.

Jeg har en varsel lampe som går på hver dag. Der er det en føler på lambasonden som sier at motoren ikke renser bensia godt nok eller noe. det er den gule motor lampa. Er det den som lyser hos deg og eller?

Kanskje ikke til så mye hjelp da.

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ekke helt sikker. Men for litt siden kødda min no jævlig når jeg gassa opp. Da bytta jeg plugger å tennkabler. så ble alt strøktent igjen.

Jeg har en varsel lampe som går på hver dag. Der er det en føler på lambasonden som sier at motoren ikke renser bensia godt nok eller noe. det er den gule motor lampa. Er det den som lyser hos deg og eller?

Kanskje ikke til så mye hjelp da.

Joda, du er til hjelp :)

Ja , er en gul/orange lampe som lyser! Det kommer også mye røyk av bilen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til. Den så på bildet du la ut nå. Og den lampa som lyser hos deg, den lyser hos meg hver dag. Det er lambdasonden som registrer at motoren ikke renser bensina. En kar sa til meg at det ikke er farlig, og jeg har ikke merka noe som helst. så jeg kjører med den på hver dag. Har vel kjørt sånn 4 mnd. Men jeg vet ikke om en lampe sier om det er er feil flere steder da.

Men du sier det ryker av bilen din? Det ekke sikkert det har noe med at den lampa lyser da? kan være noe annet. At det lekke olje og det blir varm å det ryker litt kanskje?

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider