Gå til innhold

Opel Kadett "dauer ut " Diagnose/kotroll lapme lyser !

Ranger emnet


Skaret

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting til. Den så på bildet du la ut nå. Og den lampa som lyser hos deg, den lyser hos meg hver dag. Det er lambdasonden som registrer at motoren ikke renser bensina. En kar sa til meg at det ikke er farlig, og jeg har ikke merka noe som helst. så jeg kjører med den på hver dag. Har vel kjørt sånn 4 mnd. Men jeg vet ikke om en lampe sier om det er er feil flere steder da.

 

Men du sier det ryker av bilen din? Det ekke sikkert det har noe med at den lampa lyser da? kan være noe annet. At det lekke olje og det blir varm å det ryker litt kanskje?

 

 

Okei.

Nei, det er ikke sikkert det har noen sammenheng da. Men uansett, den stopper og dauer etter en stund, og det ryker masse av den, aner ikke hva det er :P Men får vel prøve å bytte plugger da :) Noen andre som vet hva det kan være ?

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motorlampen lyser vil hjernen til motoren lagre en feilkode.

for å lese ut feikoder gjør du som det står på denne siden.

 

Kort fortalt:

 

Koble en liten ledning mellom punkt A og B i diagnospluggen som ligger i motor rommet på bilen. (er usikker på plaseringen i kadett E)

Sett deg i bilen og slå på tenningen, motorlampen vil da begynne å blinke i et mønster. (jeg filmet det med mobilen også for å kunne dobbelt sjekke etterpå)

 

Først vil den blinke antall ganger for det første sifferet så et lite melomrom før antall ganger for det andre sifferet. Dette vil den repetere tre ganger før den går videre til neste feilkode.

 

Feks: (*** **) = 32

 

Bruk listen på siden jeg linket til og sjekk hvilken feil som er lagret.

Dette vil hjelpe deg videre i med feilsøkingen.

 

Lykke til !

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motorlampen lyser vil hjernen til motoren lagre en feilkode.

for å lese ut feikoder gjør du som det står på denne siden.

 

Kort fortalt:

 

Koble en liten ledning mellom punkt A og B i diagnospluggen som ligger i motor rommet på bilen. (er usikker på plaseringen i kadett E)

Sett deg i bilen og slå på tenningen, motorlampen vil da begynne å blinke i et mønster. (jeg filmet det med mobilen også for å kunne dobbelt sjekke etterpå)

 

Først vil den blinke antall ganger for det første sifferet så et lite melomrom før antall ganger for det andre sifferet. Dette vil den repetere tre ganger før den går videre til neste feilkode.

 

Feks: (*** **) = 32

 

Bruk listen på siden jeg linket til og sjekk hvilken feil som er lagret.

Dette vil hjelpe deg videre i med feilsøkingen.

 

Lykke til !

 

 

Tusen takk for hjelpen :) dette må jeg prøve.

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en varsel lampe som går på hver dag. Der er det en føler på lambasonden som sier at motoren ikke renser bensia godt nok eller noe. det er den gule motor lampa.

 

Sjekk linken som jeg la ut om hvordan lese ut feilkoder, det er en grunn til at den lampen lyser vet du.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert det har noe med lampen å gjøre da :)

 

Nei de har nok ingen sammeheng, men om motoren ikke forbrenner bensinen tilstrekkelig pga manglende bensintrykk vil lambasonden gi helt gale verdier og da vil hjernen tro at det er noe galt med føleren/motoren.

Dermed vil den gi motorvarsell lampe.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår