Gå til innhold

PC i bil. Noen tanker

Ranger emnet

325IX

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge meg PC i bilen for å kjøre navigasjon samt MP3 og film.

Har tenkt å benytte meg av et ITX hovedkort:

ITX hovedkort

Dette er svært lite og har "alt" integrert.

Videre har jeg tenkt å bruke denne skjermen:

7" in dash skjerm

Det jeg er litt i tvil om er hvordan jeg skal løse det med harddisk. Det vil jo bli en del vibrasjoner og risting. Noen som har en god løsning for støtdemping?

Har tenkt å bruke en programmerbar fjernkontroll for å styre det hele.

Tror det kan bli ganske tøft, og gi masse muligheter, men er som sagt litt usikker på dette med harddisk.

Innspill tas mot med takk!

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du bruker dingsen på denne linken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UNV25 kan du bruke hardisker fra bærbare pc`er. Regner med de tåler vibrasjoner/støt bedre en vanlige.

-vw golf 1,6gl 87 (bruksbil)

-vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil)

-vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier)

-vw jetta 1,6 85 (prosjekt)

------------------------------------------------

x mitsubishi  galant 87 (hugges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt orginal kamerat som kjører med hele toweret baki og 15" lcd skjerm midt på dashbordet.. Spiller så det jomer han.. :D

Men til poenget da, har ikke hørt han klage på noe sånn.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

Har en litt orginal kamerat som kjører med hele toweret baki og 15" lcd skjerm midt på dashbordet.. Spiller så det jomer han.. :D

Men til poenget da, har ikke hørt han klage på noe sånn.

Hehe. Såpass ja.. Det er ikke sikkert det er noe problem ja. Jeg kan jo "pakke" inn disken i ettellerannet skumgummi eller noe så den ligger å flyter litt også..

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg kunne slenge inn en ide.

Jeg vet at det finnes PC for bil. SkyWay skal være mulig å skaffe i Norge nå. Da har du en hovedmaskin på størrelsen med en bilradio (litt større) med vanlig P4 prosessor og IDE HD.

Det finnes touch-skjermer og du kan benytte alle de programmene du har hjemme. Win XP f.eks.

Koster sikkert litt mer, men vil vel tåle bilbruk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Guru

Hei!

Tenkte jeg kunne slenge inn en ide.

Jeg vet at det finnes PC for bil. SkyWay skal være mulig å skaffe i Norge nå. Da har du en hovedmaskin på størrelsen med en bilradio (litt større) med vanlig P4 prosessor og IDE HD.

Det finnes touch-skjermer og du kan benytte alle de programmene du har hjemme. Win XP f.eks.

Koster sikkert litt mer, men vil vel tåle bilbruk også.

Har du noe link?

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da fælt til pris da. nesten billigere å kjøpe en bærbar pc som duger til MP3\divx da. de kan man jo plugge i sigarettennern.

300 watt.. min PSU er 240 watt. så det går vel bra.

noen som har noen små, BILLIGE lcd-skjermer å anbefale for å koble til PC? gjerne 5 " eller noe. bare for å få opp winamp.

(PS: vil en pc-strømforsyning alltid trekke like mye strøm (si f eks 240 w i mitt tilfelle) uavhengig av hvor mange PCI kort, frekvens på prosessoren osv...) ???

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orion

(PS: vil en pc-strømforsyning alltid trekke like mye strøm (si f eks 240 w i mitt tilfelle) uavhengig av hvor mange PCI kort, frekvens på prosessoren osv...) ???

Niks, den vil bare trekke 240W under maks belastning med flere disker, kort, osv. etc., som oftest ikke hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider