Ascona-B-Power Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 her har du bilen.... pris 40.000kr passe sprek med 136hk manual gir morsom å kjøre (rwd) ikke typisk ungdoms bil (bmw & volvo) trygg bil med airbag pluss masse mer.... http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1888038 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Det er så morsomt og lese slike poster. "Skal ha førstebil, anbefalinger?" ALLE har samme kravene: Bakhjulstrekk, billig, sprek, god og kjøre, masse utstyr og for all del, IKKE forhjulstrekk! Fordi forhjulstrekk er for homser og andre degenererte samfunnstapere. Bilen skal helst være en RWD, pakka med utstyr, ca 200 hk, billig og forsikre og koste et sted mellom 10 og 50 000. Lykke til! Så kommer forslagene: Volvo. Volvo. Volvo. BMW. BMW. "Noe annet enn volvo." And here we go. Alle som har volvo kommer inn roper å hyler om at det er drittbil og gudene vet ikke hva annet. Så blir det sagt noe negativt om BMW, og da kommer E30 gutta hylende om at ALT er løgn, og at <insert random bilmerke her> er bare drit. Må for all del ikke kjøpe det. Så kommer det et par fornuftige ord, som blir glatt oversett i jakten på noe RWD med 200 hk til 15 000. BTW, hvordan vet forsikringsselskapet at du IKKE kommer til og kræsje? Om du feks kjøper deg en Volvo 240 eller en E30, så ser de bare på statestikken til disse typiske ungdomsbilene og ser "Å faen, han her kommer til og kræsje!". Protip her, typiske ungdomsbiler er DYRE og forsikre. Hvordan vet du selv at du ikke kommer til og kræsje? Om du er en fersk sjofør, på vinterføre, med RWD, så er kjangsen ganske så forbannet stor skal jeg fortelle deg. Og BTW, om du skal ha noe morsomt og kjøre, så ville jeg ikke akkurat vurdert en 240. Har du kjørt en orginal 240? Hvis ikke, gjør det. Det er ikke akkurat noe sportslig kjøremaskin skal jeg fortelle deg. Må vel en 5-10 000 i understellet der før den kan klasifiseres som sportslig. Jeg kom vel egentlig ikke med noe konstruktivt her, men men. Følte bare for og få utløp for dette pga utallige tråder med "Hvilken bil?" som topic. God helg! Da er 240'en min sport's bil:D trokke jeg har hørt det før, men takk skal du ha:D;):partyon: btw, bra innlegg^^ Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 her har du bilen.... pris 40.000kr passe sprek med 136hk manual gir morsom å kjøre (rwd) ikke typisk ungdoms bil (bmw & volvo) trygg bil med airbag pluss masse mer.... http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1888038 Kjøp opelen du gutten min. Så kan du glede deg over alt som heter rundkjøringer og snøfall i lang tid fremover. Sjekk for rust i kanaler, dører og skjermer. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Da er 240'en min sport's bil:D trokke jeg har hørt det før, men takk skal du ha:D;):partyon: btw, bra innlegg^^ Hehe, takk. Er vel litt drøyt og kalle den for sportsbil, men jeg har sittet på en 240 med Bilstein Sprint dempere, senking, polyforinger rundt baut og diverse oppgraderte stag osv, og den satt ganske greit ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet November 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 @ Ayapuri, jeg har kjørt moped skadefritt i 2 år, og båt skadefritt de siste 8. Dessuten vurderes hver enkelt kunde, og jeg er i den heldige situasjonen at jeg vurdereres som er god kunde, bl.a fordi jeg har litt penger, jeg har arbeidet for hver krone, og det går mer inn enn det som går ut. Du kan få mene hva du vil om at det er kvalmt at jeg bruker det som argument, men det er realiteten at unge kunder som det virker som har gode fremtidsutsikter, og kjører skadefritt får billigere forsikring. Netopp fordi færre krasjer, rent statiskisk sett.Det blir feil å skrive at jeg ikke krasjer, for det kan skje, men forsikringsselskapet anser meg som en lavrisikokunde, altså, at det er mindre sansynlig at jeg krasjer. @Pasient. Jeg har faktisk bare bedt om 2 av kravene du skriver, den skal være passe sprek, da mener jeg ikke 200 SX sprek. Bare at jeg ikke vil ha en Golf IV 1,4. Vil helst ha over 110 hk, noe som ikke er et spesielt stort krav syntes jeg. Jeg satt også god å kjøre som en krav. Hovedsaklig for å slippe Volvo 240. man kan jo skrape opp dørhandtakene om man gasser på i en sving med en slik bil. Kan godt ha FWD, har kikket på en Saab 9-3 2,0 T, -99 modell. Er dette en OK bil? Håper vi kan legge forsirkingssaken død nå, poenget er at jeg får billig forsikring, av samme grunn som andre får det. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 @ Ayapuri, jeg har kjørt moped skadefritt i 2 år, og båt skadefritt de siste 8. Dessuten vurderes hver enkelt kunde, og jeg er i den heldige situasjonen at jeg vurdereres som er god kunde, bl.a fordi jeg har litt penger, jeg har arbeidet for hver krone, og det går mer inn enn det som går ut. Du kan få mene hva du vil om at det er kvalmt at jeg bruker det som argument, men det er realiteten at unge kunder som det virker som har gode fremtidsutsikter, og kjører skadefritt får billigere forsikring. Netopp fordi færre krasjer, rent statiskisk sett.Det blir feil å skrive at jeg ikke krasjer, for det kan skje, men forsikringsselskapet anser meg som en lavrisikokunde, altså, at det er mindre sansynlig at jeg krasjer. Håper vi kan legge forsirkingssaken død nå, poenget er at jeg får billig forsikring, av samme grunn som andre får det. Har titta litt på IF nå. Med tanke på MC/moped og Bil forsikring. Spiller ingen rolle om du har kjørt 8 år skadefritt med båt, eller 2 år med moped. Må gjerne korrigere meg her, men jeg finner det ihvertfall ikke. Siterer: Du har fått din første motorsykkel. Da får du 20 prosent bonus automatisk, forutsatt at du er over 18 år gammel. Startbonus på vår bilforsikring er 20 prosent. Forutsetningen er at du er over 18 år gammel. Du har gode fremtidsutsikter? Jeg starta å jobbe som 13-åring uten at det hjalp meg noe som helst med tanke på billigere forsikring. :) Argumentene dine på hvorfor du får billigere forsikring har jeg ingen verdens tro på. Nei, du får spørre far hvorfor du får så billig forsikring. Han vet nok :) Men helt greit. Legg forsikringsbiten død. Back to topic. Kjøp noe billig, du kommer garantert til å bulke borti no :) Jeg gjorde det selv etter 3 uker, men dekket alt for mine egne tjente kroner ;) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Volvo 240! :D Eirik var jo KJEMPElurt av deg eirik, gratulerer... Mercedes w124/w123 BMW e34/e28 Volvo turbo 2/7/9-serie Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Kjøp opelen du gutten min.Så kan du glede deg over alt som heter rundkjøringer og snøfall i lang tid fremover. Sjekk for rust i kanaler, dører og skjermer. så lenge det var som man pleier å si:P Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 var jo KJEMPElurt av deg eirik, gratulerer... Måtte jo se om Morten står for det han sier :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 @Pasient. Jeg har faktisk bare bedt om 2 av kravene du skriver, den skal være passe sprek, da mener jeg ikke 200 SX sprek. Bare at jeg ikke vil ha en Golf IV 1,4. Vil helst ha over 110 hk, noe som ikke er et spesielt stort krav syntes jeg. Jeg satt også god å kjøre som en krav. Hovedsaklig for å slippe Volvo 240. man kan jo skrape opp dørhandtakene om man gasser på i en sving med en slik bil. Innlegget mitt var bare delvis retta mot deg, resten var generelt "til forumet". Kan godt ha FWD, har kikket på en Saab 9-3 2,0 T, -99 modell. Er dette en OK bil? Ja. God og kjøre, nok av motor, bra med utstyr, den absolutt sikreste bilen fra sitt årstall og den ser veldig bra ut. Det du skal være veldig forsikt med når det gjelder 9-5, er det såkalte "oil sludge" problemet. MEN, om bilen har fulgt serviceintervallene så er det fikset på garanti, mao, null stress. Jeg ville ikke kjøpt en 9-5 hvor eiern ikke kan dokumentere at alle servicene er blitt fulgt, og at veivhusventilasjonen er byttet. EDIT: Satan, så at det var 9-3 du skrev om. Da faller oilslugde problemt bort, TROR JEG. Men uansett, har bilen fulgt alle servicene sine så er det ikke noe stress. 9-3 er ikke på høyde med 9-5 hva angår utstyr å komfort, men fortsatt en veldig god bil og kjøre. Ikke fult så sikker som 9-5 fra samme årstall, men SAAB har noen av de sikreste bilene på veien. Hva angår forsikring så er ikke SAAB en typisk ungdomsbil, og er derfor ikke så dyr og forsikre. Jeg betaler 6900 i året for min 96 9000 2.0 Turbo. Det er med delkasko, 16 000 i kjørelengde og 50% bonus. Nå i januar går jeg opp til 60%, og da blir det enda billigere. Jeg har btw akkurat fylt 21. Men på en såpass ny bil, må du vel gjerne ha kasko. Men uansett, om pappa jobber i IF blir nok ikke forsikring et problem. Men bare tenk på at det lille turbomerket på bakluka utgjør noen gode tusen i året når du er så ung. EDIT2: 9-3 fra det årstallet har vel samme motor som jeg har i min bil. (Tironic 5 motorstyring). Og de er skamlette og trimme :P Er heller ikke noe problem med feks åpen dumpventil og åpent filter, da T5 motorer ikke har luftmasse/luftmengdemåler, men noe annet jeg faktisk ikke husker navnet på. På T5 motorer regnes luftmassen ut utifra trykk og temperatur på lufta i innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Har kikka litt, mer så på en Golf 3 GTI i dag. Den var ikke noe særlig, fyren var ærlig nok. Men folka som hadde hatt den før var nok ikke fullt så ærlige. Bilen var importert fra Tyskland i 2000, og den hadde allerede fått en tysk sandblåsning. Og det men en total km sum på 160.000... Lukta litt det der. Bilen var rett og slett ikke velholdt heller. Det er jo litt rart når vi snakker om en entusiastbil.... Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Huff... styr unna golf 3 gti.Det er den dårligste gtien av dem alle.115hk på 1300 kg er ingen gti :) Masse feil er det og.Jeg har hatt golf 3 en gang, og skal aldri ha det igjen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Kommer jo an på om det er 8v eller 16v det da :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 joda, men han skrev bare gti, ikke gti 16v. Derfor jeg tolka det sånn. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 så lenge det var som man pleier å si:P Ja. Dem er opprusta samtlige. Men hvor lenge varer en førstebil da? Jeg brukte opp 3 i løpet av de første 9 månedene med lappen. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg