-=xTra=- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Har vært litt stille her fra min side grunnet mye å gjøre på jobben pluss at jeg har ventet på faktura på grenrørsbøyer fra kl-racing.se. Men fant ut at det ble litt for dyrt med ca. 1800kr i for 12 bøyer og ett rett rør, men da inkludert frakt, toll, moms og overføring av penger, vis det ikke er jeg som er helt på jorde til å regne da?:shake Noen som vet om hvor man kan få tak i billige brukbare bøyer her i norge, eller hva som lønner seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xplot Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 hør med din lokale "litt store" rørleggerfirma om de har no rustfritt eller syrefast biter som skal kastes som du kan få eller kjøpe, et forslag bare, har mye syrefast fra 1" til 10" og oppover på jobben Siter MB 200TE 90' x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Joda, klarte den greit, var min før så hadd gjort litt med den før han tokk over den, men akkurat nå står den godt parkert på verksted med nedribba motor rom (forsterking osv) litt for mye vandring på chasiet enda.. så er det vist planer om å kansje få RWD på den, noe som kommer litt å bli ekstremt morro å se den gammle "familie" bilen til mor og far i heftig sladd på Rudskogen;) Blir vel en shikkelig ulv i fåreklær d du.. Haha spennende prosjet det da. Hadde Lagune som familiebil før for en del år siden, jeg var liten så satt bare i baksetet, men det var en god bil å sitte i :) Men litt spesielt med Laguna RWD da, ikke alle som har:roll: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 hør med din lokale "litt store" rørleggerfirma om de har no rustfritt eller syrefast biter som skal kastes som du kan få eller kjøpe, et forslag bare, har mye syrefast fra 1" til 10" og oppover på jobben Ja det var kanskje ikke så dumt! Firmaet vårt ligger også vegg i vegg med et rørleggerfirma, skal høre med dem i morgen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xplot Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 er også mulig de kan skaffe diverse rør og bend ganske billig vis du spør pent Siter MB 200TE 90' x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Har vært på tanken å bytte ut inspruten på bilen mot ett fra Saab 900 turbo. Ganske sikker på at dette skal funke, ettersom det er blitt gjort på en konvertet Toyota Starlet. Men vil bilen komme igjennom på en EU-kontroll med tanke på co2 utslipp dersom det blir gjort? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kskeie Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Du lager bare ei eller to tileggsdyser på trykkrøret å bruker trykk brytere som du stiller på feks 0,3. får det på gik turbo, lettere det en å skifte hele sprutet å alt Siter cosworth powered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Var det jeg hadde tatt utgangspunkt i å gjøre til jeg fant ut at den orginale dysa (har mono-point injection) bruker et trykk på 1,06 bar. Men er vel ikke verre enn å sette på en bensintrykksregulator på ekstradysene? Har også fundert litt å lage nytt innsug og få èn dyse til hver sylinder. *Vil dette gå med den orginale motorstyringen? :watchout Driver å finner ut hva som hadde vært artig å gjort :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Kan bli artig, Her er en 1997 Renault Laguna med Volvo tubomotor.http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=142311&highlight=renault+turbo Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Har vært en tur å fått kjøpt inn noen turbodeler som jeg har letet lenge etter. Endelig så har jeg fått tak i; 12 stk 90graders rørbend fra Ruukki, oljetrykk- og retur slanger fra Tess :D delene: Rørbøy Oljetrykk Så nå tror jeg det skal begynne å skje ting her :blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Det som har blitt gjort siden sist er at jeg har fått laget ferdig grenrøret, byttet toppakning, ny regreim og løpehjul :) Ble faktisk litt førnøyd etter som jeg aldrig har sveiset noe før, men det var morsomt å få gjort dette også. Kommer snart til å begynne på å lage ny eksos i 2,5" og med bredbåndslamda :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Haha, sinnsykt kult prosjekt! Stå på! :D Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hehe takk :) får bare håpe motoren holder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=xTra=- Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Var en tur på verkstedet i dag og fikk gjort en del ting, bland annet *laget oljeretur i bunnpanne *laget flens til oljereturen på turboen *laget ny flens til hjemmelaget elbow *laget rør til oljeretur av 1,5mm stålplate :D (grunnet at det var søndag og alt var stengt) Legger ut noen bilder :) Returflens til turbo Oljereturen ble sånn her.. var litt vanskelig å komme til å sveise, så ble litt kladdete :P Også ikke minst flensen til elbow'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tidligere bruker Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Kult! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.