rstange Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Hei ! Hvor stor er bensintanken på stratus? Finner ikke noe fornuftig :-) Har hørt 40 + 5 liter reserve, men fylte nettopp 48,6 liter så lurer på om den kan være 55? Lurte på 50, men synes det er rart at bilen gikk så godt med bare 1,4l igjen på tanken? Burde vel sugd litt luft da? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 I instuksjonsboken på min stratus står det at tanken er 61 liter. Siter Spotting på Finnsnes Min E39 Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrysler84 Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Når jeg kjører til måleren er på rødt, så kan jeg fylle ca 40 liter, så den er vel ca 45... ALT for lite synes jeg:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Når måleren min er på rødt fyller jeg ca. 30 liter. Så det er ikke til å stole på at måleren er rett :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Målerne i disse bilene bruker ikke vise rett.... Mener å huske at det er ca 60 liters tank Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordi Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Jeg kan ikke stole på måleren i min Stratus... Den måler ned til Ca. 1/4 tank så stopper den... :uhhmmwhat?: Jeg har prøvd og finne ut hva som gjør det uten hell... Men etter jeg har kjørt en stund med måleren på 1/4 så detter den plutselig ned på rødt... Jeg er litt usikker men jeg mener og huske at i Haynes boken min om Stratus så står det at tanken er på 60 liter med reservetank og i instruksjonsboken som følger med bilen husker jeg det står at reservetanken er på 8 liter... Så da blir det Ca. 52L tank + 8L Reservetank :???: Siter Chrysler Stratus 2.0 97mod. Suzuki Baleno 1.6 00mod. Opel Kadett C 2.0S 79mod. Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Er også plaget med bensinmåleren. Jeg stoler ikje på den så jeg beregner meg sån ca fram på triptelleren ;) Siter Spotting på Finnsnes Min E39 Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Fylte 54 liter i helgen, så den er iallefall mer enn 50 :D Sikkert 60 som er rett svar :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolkoV Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg har samme problemet på den ene stratusen min. Nåla går aldri under 1/4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Mest sansynlig måleren i tanken som slutter å fungere. Har hørt at flere har tatt den ut og gjort den ren så har den funket igjen. Den sitter på bensinpumpen, så det er litt slit å få den ut. Har ikke noe godt svar på hvilken skit som setter seg på den, skulle jo være ganske rensende å ha den i en tank bensin, men har hørt at det skal være mulig å få den til å virke igjen og at de ikke er værre enn måleren i tanken. Ellers for de som lurer så har jeg endelig funnet ut hvor stor tank bilen har. Totalt 61L. 53L tank og 8L reserve. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrysler84 Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Når min er kommet på rødt og jeg fyller, blir det ca 35l. Noen ganger 37,38.. men aldri over 40. har vurdert å fylle en kanne bensin og ha i bagasjerommet, og kjøre til bilen stopper. For å sjekke hvor mye som går på den. rstange: du har jo installert sånn cmct (eller hva den het:P ), viser ikke den noe mere nøyaktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg