Gå til innhold

Siste bit av FK-monteringen ;)

Ranger emnet


skralla

Anbefalte innlegg

Ja, da skal FKn snart ut av bukken og dit den hører hjemme.

 

Bare noen småting jeg må stri litt om her først ;)

 

Det originale oljerøret fra blokka som går bak turboen og inn på toppen av 13C'n. Det som "forer" agregatet med olje jeg snakker om her.. det krasja med oljekjøler-sandwichen. Ser diverse bilder her at folk ikke bruker detta røret, men heller bruker en slange. Er jo vannkjølt olje med sånn filterflytter originalt, men da fikk jeg oljefilteret klin innpå downpipen. Så jeg valgte å bruke sandwitchen og jeg kappa av røret med en oljeslange i mellom...

Håper dette var smart? :)

 

Formotstander,

de skal bare loddes direkte inn i nettet skjønner jeg, men spiller ingen rolle hvilken dyse ledning som sitter på hvem? Og hvilken dyse-ledning jeg kobler på hvilken dyse? Skal visst være hippsomhapp?

 

Har originalt retur-rør fra turbo-olja og tilbake i blokka, ble sittende veldig stramt og fint, og ny pakning i flensen, og ny oring i bunnen. Dette blir tett nok? Ikke noe lekasjer her håper jeg? Sleit slikkelig med oljedamp på forrige prosjekt, men det var pga "fjøsmekk" på returen. Ikke all verden til trykk her? Men den skal bare "renne" tilbake? Kanskje ta noe silikon-guffe i bunnen i tillegg? Erfaringer?

 

Jo, også den derre spjeldhus-føleren... justering...

Skal det si "klikk" med EN gang spjeldet rører på seg? Her er det sikkert noen triks å lære seg av erfarne folk ;)

 

 

 

Så og si bare små-piss jeg lurer på som nybegynner og garasje-mann :D Håper jeg har skjønt det meste riktig, så tror jeg beistet snart kan slippes oppi hølet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skal FKn snart ut av bukken og dit den hører hjemme.

 

Bare noen småting jeg må stri litt om her først ;)

 

Det originale oljerøret fra blokka som går bak turboen og inn på toppen av 13C'n. Det som "forer" agregatet med olje jeg snakker om her.. det krasja med oljekjøler-sandwichen. Ser diverse bilder her at folk ikke bruker detta røret, men heller bruker en slange. Er jo vannkjølt olje med sånn filterflytter originalt, men da fikk jeg oljefilteret klin innpå downpipen. Så jeg valgte å bruke sandwitchen og jeg kappa av røret med en oljeslange i mellom...

Håper dette var smart? :)

 

 

 

Formotstander,

de skal bare loddes direkte inn i nettet skjønner jeg, men spiller ingen rolle hvilken dyse ledning som sitter på hvem? Og hvilken dyse-ledning jeg kobler på hvilken dyse? Skal visst være hippsomhapp?

 

Har originalt retur-rør fra turbo-olja og tilbake i blokka, ble sittende veldig stramt og fint, og ny pakning i flensen, og ny oring i bunnen. Dette blir tett nok? Ikke noe lekasjer her håper jeg? Sleit slikkelig med oljedamp på forrige prosjekt, men det var pga "fjøsmekk" på returen. Ikke all verden til trykk her? Men den skal bare "renne" tilbake? Kanskje ta noe silikon-guffe i bunnen i tillegg? Erfaringer?

 

 

 

Jo, også den derre spjeldhus-føleren... justering...

Skal det si "klikk" med EN gang spjeldet rører på seg? Her er det sikkert noen triks å lære seg av erfarne folk ;)

 

 

 

 

 

Så og si bare små-piss jeg lurer på som nybegynner og garasje-mann :D Håper jeg har skjønt det meste riktig, så tror jeg beistet snart kan slippes oppi hølet sitt!

 

1: nja, som så. Du kan vell tenke deg selv hvor varm oljen blir når den er intim med dp :D

 

2: Tja, jeg ville ha laget med noe eget værtfall. Type kappet av retur røret i 2 deler, så fester du delen som skal i blokka med sikaflex eller noe annet krutt - og den mot turbo skrur du fast som den er orginalt. Og setter slange imellom.

 

3: ja:)

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår